4628
Sök

Volvo 40bil hjälp vad är felet?

560 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#1
1,8 gdi motorn.
när jag kör hackar bilen. så jag gasade upp i varv lite. sen när jag stod vid ett rödljus så vandrar den i tomgången + motor lampan lyser till då och då.. vad kan va fel ?


Smålänning
7 887 Inlägg
23 september 2010
#2
Har du provat att ligga varvstopp i några minuter? (Körandes)

Kan hjälpa om den sotat igen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

593 Inlägg
23 september 2010
#3
Det verkar vara ett vanligt fenomen på dessa bilar/motorer.. Har du elektriskt gasspjäll så brukar det kladda igen.. Att den hackar kan bero på dåliga stift, jag bytte precis tändstift i min S40 2.0(icke turbo) vilket resulterade i att min bil går som en symaskin, från att ha spottat rätt mycket på lägre varv, speciellt med kall motor.. Att motorlampan lyser då o då är ju bra, för då fattar den ju själv att något är fel, se till att läsa ur felkoderna och återkom efter det smile

//Jerker

388 Inlägg
23 september 2010
#4
Jerk-R skrev:
Det verkar vara ett vanligt fenomen på dessa bilar/motorer.. Har du elektriskt gasspjäll så brukar det kladda igen.. Att den hackar kan bero på dåliga stift, jag bytte precis tändstift i min S40 2.0(icke turbo) vilket resulterade i att min bil går som en symaskin, från att ha spottat rätt mycket på lägre varv, speciellt med kall motor.. Att motorlampan lyser då o då är ju bra, för då fattar den ju själv att något är fel, se till att läsa ur felkoderna och återkom efter det smile

//Jerker

Han har en 1,8 GDI (gasoline direkt injektion)= inget gasspjäll det är en mitsubishi motor som tyvärr har en tendens till att sota igen som tidigare talare var inne på, en (Italiensk trimning) alltså varva duktigt under en lite längre stund än vad som känns vettigt hjälpa annars renovera/sota ur toppen.Sen skall man ju självklart börja med att se till att tänddelar är i gott skick ett byte av stift är ju enkelt och relativt billigt och kan även hjälpa.
Senast redigerat av yoppe (23 september 2010)


Smålänning
7 887 Inlägg
23 september 2010
#5
yoppe skrev:
Jerk-R skrev:
Det verkar vara ett vanligt fenomen på dessa bilar/motorer.. Har du elektriskt gasspjäll så brukar det kladda igen.. Att den hackar kan bero på dåliga stift, jag bytte precis tändstift i min S40 2.0(icke turbo) vilket resulterade i att min bil går som en symaskin, från att ha spottat rätt mycket på lägre varv, speciellt med kall motor.. Att motorlampan lyser då o då är ju bra, för då fattar den ju själv att något är fel, se till att läsa ur felkoderna och återkom efter det smile

//Jerker

Han har en 1,8 GDI (gasoline direkt injektion)= inget gasspjäll det är en mitsubishi motor som tyvärr har en tendens till att sota igen som tidigare talare var inne på, en (Italiensk trimning) alltså varva duktigt under en lite längre stund än vad som känns vettigt hjälpa annars renovera/sota ur toppen.Sen skall man ju självklart börja med att se till att tänddelar är i gott skick ett byte av stift är ju enkelt och relativt billigt och kan även hjälpa.

Den har i allra högsta grad gasspjäll. Har själv bytt det på en GDI... Det är elektriskt kontrollerat, så ingen gaswire.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

388 Inlägg
23 september 2010
#6
twin_cam skrev:
yoppe skrev:
Jerk-R skrev:
Det verkar vara ett vanligt fenomen på dessa bilar/motorer.. Har du elektriskt gasspjäll så brukar det kladda igen.. Att den hackar kan bero på dåliga stift, jag bytte precis tändstift i min S40 2.0(icke turbo) vilket resulterade i att min bil går som en symaskin, från att ha spottat rätt mycket på lägre varv, speciellt med kall motor.. Att motorlampan lyser då o då är ju bra, för då fattar den ju själv att något är fel, se till att läsa ur felkoderna och återkom efter det smile

//Jerker

Han har en 1,8 GDI (gasoline direkt injektion)= inget gasspjäll det är en mitsubishi motor som tyvärr har en tendens till att sota igen som tidigare talare var inne på, en (Italiensk trimning) alltså varva duktigt under en lite längre stund än vad som känns vettigt hjälpa annars renovera/sota ur toppen.Sen skall man ju självklart börja med att se till att tänddelar är i gott skick ett byte av stift är ju enkelt och relativt billigt och kan även hjälpa.

Den har i allra högsta grad gasspjäll. Har själv bytt det på en GDI... Det är elektriskt kontrollerat, så ingen gaswire.

Då har jag fått det hela om bakfoten när jag fick gdi funktionen förklarad för mig my bad...



Sök