4280
Sök

Någon har sytt en egen bilklädsel nån gång?

Work hard, Play hard.
2 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Hej, tänkte bara kolla med lite folk här om någon har sytt en egen bilklädsel nån gång? Funderar på att göra det, men vill ha lite mera info innan jag börjar. Typ om det finns nått ställe som har bra tyg som passar till bilar? Ska ju även göra om "mattan" så det måste vara matt tyg. som är lite kraftigare.

Hoppas nån har lite info till mig smile

Inlägg redigerad:
Rubriken redigerad till en mera passande.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Hamilton

1 653 Inlägg
23 september 2010
jag sydde baksätet till min 200a.
köpte vinyl från topntrim, björntråd hos lokala sy-affären och sydde å vanlig symaskin med läder-nålar, dock rekommenderar jag en industrisymaskin för en vanlig orkar inte riktigt med.
det är en hel del pyssel, men sprätta originalklädseln och använd den som mall så blir det bra.
tog mig ca en vecka kvällstid att sy baksätet.
bilder fins i mitt galleri.
Jag är inne på att investera i en industrisymaskin just för att kunna sy rejälare saker.

ang mattan så kan du gå till bauhaus och kolla deras sortiment av heltäckningsmattor, ganska många som använt dom i sina byggen med shyst resultat.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 498 Inlägg
23 september 2010
Jag har också sytt några inredningar med enkla medel typ husqvarna från 80talet och björntråd samma som recept som Thullen.  Försök att hitta glidplattor till pressarfoten så går det lite lättare,

Work hard, Play hard.
2 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Tack! Ska kolla upp era tips smile

Sök