2379
Sök

VW Golf GTi - 3 varnings lampor, finner ej problemet!

3 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Tjena

En VW Golf GTI -05

När man kört mellan 1 - 2 mintuer tänds följande lampor. Släcks om man stannar bilen men 1 - 2 min återkommer det igen.

ABS
ESP ( bilen som sladdar )
Däcktrycks lampan

Alla lyser konstant.

Har bytat käglorna i ventilena samtliga däck då jag tänkte att det kanske läcker luft, men nu håller däcken samma tryck ( 2,4 ) men problemet kvarstår.

Har nollställt med hjälp av knappen till däcktrycket.

VW har 1.5 månads väntetid på felsökning så jag vänder mig hit!

MVH Oscar Olsson

3 Inlägg
16 september 2010
Hej det är förmodligen bromstrycks givaren som är trasig, den sitter inbyggt i ABS styrdonet så man brukar få byta hela ABS enheten kostar ca 18000:- på märkesverkstad obs priset är bara reservdel. Så det är värt att först åka in till din vw verkstad och bara kolla felkoder först. Detta är tuvär ett vanligt fel. /Zeeds

3 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Ajdå, det lät ju inte så trevligt. Ska in och kolla felkoderna så fort jag kan, Ingen annan teori?

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
17 september 2010
Kan var fel på nån abs-givare. Är nog som merca att däcktrycksvarningen lirar ihop med abs:en och snurrar ett hjul fortare så är det dåligt med luft i det däcket.

32 Inlägg
23 september 2010
Jag har exakt samma problem!!! Abs och esp, dock inte lufttrycket!  Har inte hunnit lämna in min heller, väldigt sugen på att veta svaret... eller kanske inte, återstår att se..

3 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
har hittat skiten, varvtals givare till abs höger bak. 700kr reservdel. Frågan är ju bara vilket däck det handlar om för din del!

32 Inlägg
24 september 2010
Okey fan vad schysst! Hur fick du reda på't?

Sök