3827
Sök

740 16v turbo - Segt laddtryck efter snabba växlingar.

1 772 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
#1
Har ett litet problem med min turbokonverterade 16v. Problemet är att laddtrycket inte hinner med efter snabba växlingar. Jag använder ett original 740 turbo aggregat med original wastegate och en saab 900 turbo dumpventil som jag kopplat som öppen.

Exempel, det går bra mellan ettan och tvåan men när jag växlar snabbt från tvåan till trean hinner inte laddtrycket med utan den dör istället, släpper jag gasen och gasar igen laddar den normalt. Gasar jag lugnt från början alla växlar hinner den också med att ladda.

Dålig wastegate? Dumpventil?

Är väl inte så viktigt egentligen, lär väl inte bekymra så mycket i vinter, tänkte bara om någon hade nån idè.

Mvh

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
24 september 2010
#2
Mer varv på 2'an ba :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

1 772 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
#3
TFkarlsson skrev:
Mer varv på 2'an ba :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Den lösningen har redan testats och är utesluten. smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

51 Inlägg
24 september 2010
#4
wastegate orkar inte hålla i mot?


1 772 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
#6
olsson_forlife skrev:
wastegate orkar inte hålla i mot?

Är väl nåt sånt skit, då får de va som det är.


NeXz skrev:
skit bakom ratten tror jag de

Tror du, jag är nämligen nästan helt säker på att det inte är det!

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

10 Inlägg
27 september 2010
#7
vi har konventerat en 16 v med utan problemet är la bara att prova att byta westgaten och se om det hjälper. mvh henrik



Sök