4694
Sök

Civic dåliga bussningar!

24 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Hej jag har en Civic lsi från 93 som har fått glapp i båda bärarmarna bak samt nån länkarm fram.

Honda i Alingsås sa att man behöver ha 2 kompletta bärarmar bak för man byter ut allt när bussningarna är dåliga. Det kostar 12.900 att fixa alla glapp. Är det värt för att rädda min fina honda?
Skroten har inget och har inte hittat mycket på nätet heller som är begagnat.

Har iofs bara lagt cirka 6000kr på hela bilen sammanlagt. Kom gärna med råd:) Bilder finns på den i mitt galleri. MVH Pierre
Senast redigerat av minimotops (22 september 2010)

1 827 Inlägg
23 september 2010
det finns energy suspension bussningar till hela bakvagnen som totalt kostar en bråkdel av det där, men då får du ju göra arbetet själv.

ett sånt här kit är det du behöver...

http://viewitem.eim.ebay.se/ENERGY_SUSP … 66222/item

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 948 Inlägg
23 september 2010
http://www.akr-performance.nl/shop_uk/c … /index.php

handlade mycket utav dom för några år sen och kan rekommendera dom.

24 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
finns det verkstäder som kan byta bara bussningar på en sådan gammal bil och få det billigare?

689 Inlägg
25 september 2010
Ring och fråga verkstäder i din omgivning för det är så olika, där jag jobbar så säger chefen nej till annat än "original"!

24 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
Va tycker ni ja skall göra annars då? betala 12.900 eller sälja av bilen å skaffa nyare? har bland annat vinterdäck me som är körda en vinter med och dom kanske man kan få endel för.

35 Inlägg
25 september 2010
jag tycker du du ska laga de men köp grejjerna och gör det själv:)

24 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
A det hade vart gött men har ej kunskapen om det samt har jag hört att de är helt jävligt å få loss bärarmar på en sådan här bil.

1 827 Inlägg
29 september 2010
Inga problem alls att få av länkarmarna men räkna med att du drar av vissa skruvar. Det tunga arbetet är att trycka ur och i bussningar...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

350 Inlägg
29 september 2010
minimotops skrev:
A det hade vart gött men har ej kunskapen om det samt har jag hört att de är helt jävligt å få loss bärarmar på en sådan här bil.

vart bor du ?

Sök