3923
Sök

Importera delar i stället för att köpa dem i affären vad tjänar man bäst på?

1 302 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har funderat på att man kanske skulle tjäna mer på att importera motordelar samt chasidelar själv från Tyskland i stället för att gå till en affär och skaffa delarna man behöver.

Tjänar man på egen import?

Bilen det rör sig om är en Audi a4 1995

100% ninja
342 Inlägg
3 oktober 2010
Nej, det finns inga pengar att tjäna, men du kan spara en hel del.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Med.lem
3 759 Inlägg
3 oktober 2010
Xenonljus höhö

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
3 oktober 2010
fegge_89 skrev:
Hej!

Jag har funderat på att man kanske skulle tjäna mer på att importera motordelar samt chasidelar själv från Tyskland i stället för att gå till en affär och skaffa delarna man behöver.

Tjänar man på egen import?

Bilen det rör sig om är en Audi a4 1995

Det är ju bara att du börjar att jämför priser i sverige med priserna i tyskland och se om dom blir billigare med frakten.

352 Inlägg
3 oktober 2010
sen jag började använda ebay så har jag aldrig gått tillbaka till affärerna här.. man sparar grymt mycket pengar! sen beror det också på vilken bil man har. Volvo/saab delar utomlands kostar ungefär lika mycket som här i Sverige. Jag beställde ett par bakre hjulnav till min ST220 för 1500kr inkl frakt. Här skulle de kosta 2400kr/st

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
3 oktober 2010
sj köper man delar i finland  och de är då mkt billigare drivkut till min bil går på 3000 kr och i finland knappt 1000 kr

1 302 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Då tackar jag för alla svar jag fått och konstaterat följande

Handla på ebay för billiga delar.

Men är det inte bara begagnade delar där?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 oktober 2010
har du ens tittat på ebay?
numera är det mest nya delar och svårare o svårare o hitta prisvärda beggade delar.

1 302 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
sir_daniel skrev:
har du ens tittat på ebay?
numera är det mest nya delar och svårare o svårare o hitta prisvärda beggade delar.

Kan erkänna att det är några år sedan jag kollade där sist smile

Olika
907 Inlägg
4 oktober 2010
Tyska www.autoteile.cn har märkesprylar till rätt priser till din Audi.

Mvh
Fredrik

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 oktober 2010
kan även tipsa om en reservdelsfirma i usa där man får frakten uträknad när man lägger i produkter i kundkorgen.

www.rockauto.com värt att ta en titt när man ska köpa saker och inte har jättebråttom.

Sök