4507
Sök

Polering av fälgbanan på Fondmetal-fälgar (kolla bilbilder)

148 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
tjena! skulle vilja ha lite tips o hur jag polerar banan på min fälgar? hmm rör sig iaf omk en uppsättning fondmetal (lättmetallfälgar) vill veta hur jag ska bära mig åt?  http://www.blocket.se/kalmar/Falgar_291 … =6&w=3 OBS! så ser mina fälgar ut dock ej mina på bild OBS!

tack på förhand cool

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

53 Inlägg
1 oktober 2010
Autosol!

148 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
oje, funkar det direkt på metallen då elle rlär jag slipa först? (har aldrig gjort det förut)

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

100 Inlägg
3 oktober 2010
Om fälgen e klarlackad så blir det inte snyggt att polera upp den om det dessutom e klarlacksläpp.

På mina mim juventusfälgar så slipade jag i omgångar med olika grovlekar på pappret (för hand med våtslippapper)

Mina fälgar va dock anskrämliga, så jag fick starta från grunden.

Började me att slipa bort all lack+ klarlack med en snäll sliptrissa på en borrmaskin  sen när allt "skit" va väck så gick jag på med papper för hand våtslip kornstrl. 240,400,600,800,1000,1200,2000 det sistnämnda e som skithuspapper ungefär. (detta va på den breda fälgbanan) på ekerdelen skulle jag ju lacka så det va inte lika noga.

polering med autosol får man göra ofta om man vill ha dem blanka , d värsta man kan göra e att klarlack på en polerad yta släpper ganska snart.

Lycka till...

148 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
okej tackar! där fick jag lite instruktioner om hur man gör smile

Sök