4398
Sök

S40N problem, dör ibland

10 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
Hej, har ett problem med min volvo s40n. Ibland lägger den bara av. När jag ska parkera och sakta ner och även mitt i trafiken. Har hänt 3-4 ggr nu.

Nu sist innan jag lämnade in den så åkte till jobbet i vanlig ordning. Plötsligt fälls bakspeglarna in, innanför instrumentpanelen surrar det konstigt. Alla instrumentlampor tänds och släcks. Mätarna går från början till slut och lägger sen av helt. Sen efter en stund dör bilen när jag kör in på parkeringen.
Vid ett annat tillfälle varnade den även i displayen:

Antisladd serv. erfodras

Det går ej att starta direkt, måste vänta en stund o ta ur nyckeln. Sen går det som vanligt igen.
När jag står på tomgång ser man t.ex på varningsblinkersknappen att den flimmrar lite lätt.

Verkar väldigt skumt. Har ej fått svar från Bilia än

Någon som kanske har en aning om vad det kan vara? Eller har haft liknande fel?

Info om bilen: s40n 2.4i automat 2004, gått ca 8000 mil

Är grymt tacksam för svar!

583 Inlägg
2 oktober 2010
På S40 bilarna så är ett känt fel att det kommer in fukt i en av huvud kablagen villket, detta har orsakat väldigt många problem och reklamationer på dessa bilar när elen spökar. Det är inte ofta det är något mekanisktfel utan bara ett glapp i en kontakt som gör att styrsystemen flippar ur.

Alla vet ju hur jävla bra bakljusen på släp brukar fungera med lite skit i kontakten;)

Tror din volvo verkstad vet villket kablage de är, annars kan de höra med volvo pv villket kablage det brukar vara.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

10 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Tack ska undersöka detta!

Sök