4031
Sök

Råd mercedes automat

9 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Har en merca c 280 med automat av 87 årsmodell.
Jag har även en tung husvagn på 1470 kg. Jag skulle
vilja ha råd angående om det är bättre att växla
manuellt eller låta automaten sköta det själv.
Är det hållbara automater på dessa bilar eller bör
jag byta till något större bil. Jag tänkte så att jag
inte kör slut på lådan. Det är trots allt 193 hk i bilen
med en 6:a och det märks när jag hänger på vagnen.

1 319 Inlägg
6 oktober 2010
well, om bilen får dra den vikten borde den klara av den?

_----------'

9 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Ja.. det ska den kunna dra...men brukar manuella lådor vara bättre lämpade än automat...ur slitage synpunkt

1 319 Inlägg
6 oktober 2010
Absolut, utan att tveka. Rent generellt tål de mer och krånglar mindre. men jag tror inte att du kommer få några direkt problem att dra en husvagn någon sommar då och då om den nu faktiskt får dra den vikten.

_----------'

9 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Nej några längre sträckor tänkte jag inte dra...kanske du har lite kunskap om det är bättre att växla manuellt eller sköter automaten det bättre när det går riktigt tungt. Jag har börjat fundera på att skaffa mig en cheva van ..det är ju lite tyngre pjäser...men jag har lite dålig kunskap i deras motorer och växellådor. Tänkte börja forska mig fram i det smile

1 319 Inlägg
6 oktober 2010
priapos skrev:
Nej några längre sträckor tänkte jag inte dra...kanske du har lite kunskap om det är bättre att växla manuellt eller sköter automaten det bättre när det går riktigt tungt. Jag har börjat fundera på att skaffa mig en cheva van ..det är ju lite tyngre pjäser...men jag har lite dålig kunskap i deras motorer och växellådor. Tänkte börja forska mig fram i det smile

har tyvärr ingen som helst aning om det är bättre att växla själv eller låta automaten sköta det. Är cheva van verkligen en bra dragbil då? De måste ju vara ganska tunga, dvs vara till på gränsen till att få köra det där ekipaket på B-körkort? neutral

_----------'

Sök