3688
Sök

Försäkring GOLF 2 Cl 1.8. -90. Dyr som fan.

1 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Hej, jag fyller 21 i november. Har en golf som jag haft ca 4 månader. Den står nu på pappa, men har lite funderingar på att ställa den på mig för enkelhetens skull. Vi bor på samma adress kan man tillägga.

Nu kan man ju tro att en försäkring för en bil med 89hk och års -90 bör ju vara billig. Säg att värdet ligger strax över 10k för att den är i bra skick.

Just nu kostar bilen 330kr i månaden på helförsäkring på pappa. Då är det bilextra och värde extra tillägg. Detta med IF.

Provar jag mitt persson nummer på if med den bilen är summan på helförsäkring : Över 1000kr i månaden. Så på ett år med helförsäkring betalar jag av hela bilens värde, låter rimligt? Inte direkt.

Billigaste alternativet är ATAVA som jag vet om och då är det fortfarande för dyr försäkring för den typen av bil. Där hamnar summan på ca 660kr i månaden på helförsäkring.

En golf cl 1.8 är så mycker kärring bil det kan bli, framhjulsdriven med liten motor och gammal modell. Hur kan den kosta så mycket i försäkring?

Jag anser rimligt pris på helförsärking för just denna bil när den är skriven på mig runt 500kr. Och det är trots allt mycket enligt mig.

Vad tycker ni, är det rätt att bilen ska kosta mig över 1k i månaden? Blir ganska lätt val om man ska ha den på sig eller pappa då och det stämmer in på många, speciellt när du bor på samma adress.

648 Inlägg
13 oktober 2010
beror ju helt på vart man bor hur man parkerar och hur pass mycket historia modellen har när det kommer till stölder och olyckor.

Det är inte billigt att försäkra nån bil när man är under 25år tyvärr.

lastbils chaufför
240 Inlägg
13 oktober 2010
kan säga att IF går på ålder/tid man har haft körkort = att IF är DYRA när man är ung
jag kollade upp det när jag hade köpt en saab 93 -01:a 2,0 ltt IF skulle ha ca 13000 per hel år i helförsäkring medans länsförsäkringar skulle ha lite över 6000 hel år i hel försäkring

jag hade en golf 3 -93:a 1,8 med 89hk, kosta ca 600 i månaden hos länsförsäkringar

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

R1 driver!
5 128 Inlägg
13 oktober 2010
Skumt att du får betala så mycket för en golf på atava, jag betalar runt 400kr/mån för en saab 9000 2.3 -94 där, är lika gammal och bilen står på mig

8 883 Inlägg
13 oktober 2010
Låser tråden och hänvisar till sökfunktionen.
Just den här frågan har ställts många gånger och svaret är alltid den samma, nämligen att försäkringar är individuella och alltid dyrare när man är under 25 år.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök