Tjenare, har en baslåda på 2st DLS RW10" och ett CA12 slutsteg med ett okänt batteri. Någon som kan tipsa på en tillräcklig kondensator eller är de nödvändigt?
Tjenare, har en baslåda på 2st DLS RW10" och ett CA12 slutsteg med ett okänt batteri. Någon som kan tipsa på en tillräcklig kondensator eller är de nödvändigt?
Kondensator är inte behövligt. Koppla in o se om det blinkar när du spelar på. Isf kan du behöva byta ut batteriet mot ett nytt, kanske lite större om det får plats i batterihyllan.
Kolla även över kablarna till steget så de är tillräckligt grova (minst 21mm2), om det fortfarande blinkar så byt ut batteriet. Börja med det så ska du se att det blir kanonbra
Har detta i en saab 9000cd. En kenwood KDC-5047U Mds torque t5 2 MDS Fanatic FR12W Vad/vilken kondensator behöver jag? För batteriet är nytt och allt blinkar ändå?
Har detta i en saab 9000cd. En kenwood KDC-5047U Mds torque t5 2 MDS Fanatic FR12W Vad/vilken kondensator behöver jag? För batteriet är nytt och allt blinkar ändå?
Men va f.. INGEN kondensator i detta läget.. Kolla till och börja med ALLT med batteriförsörjningen. Kablar mellan generator och batteri, kabeln mellan batteri och plåt, jordpunkten till steget.
Kontrollera laddningen!
Framför ALLT, vad har du för kablage idag till steget? Rekommenderar minst 50mm2 från batteriet till steget.
När allt är uppdaterat och SCHYSST och du fortfarande har blinkproblemet så tittar du efter ett till BATTERI!
Kondensator KAN man skaffa om man nu känner för det, om det nu ääär så vackert.
Men just nu.. INGEN kondensator, gå emot strömmen och skaffa en ändå och du kommer att få GÖR OM GÖR RÄTT INOM KORT!
Har kolla lite om kondensator och kablar... här fick ja ett svar: Det hjälper ju med skitgrov kabel, men det ända den kabeln gör är att leka kondensator plus att kabeln kostar sjukt mycket! men att fixa lite bättre jordkablar mellan batteri och kaross och motor och kaross skadar nog inte.
Så får bli att fixa bättre jordkablar först. Sen får jag se ska ju troligt vis skaffa ett 4 kanals steg till 6.9or o högtalare. Så kanske får bli då och skaffa ett extra batteri/kondensator.
Kostar alls så mycket, det beror på var man köper den. Jag köpte 35mm² OFC kabel (Syrefri koppar) på meter vara för 55kr/m på en butik i Luleå där de säljer bilreservdelar, det tycker jag är billigt. 50mm² kostade 70kr/m där. Men jag tycker webb butikerna har lite väl högt pris på sina kablar, och ofta är det aluminium kabel.
Grova kablar kan INTE jobba som kondensator! Däremot så kan grova kablar se till så att den ström som behövs verkligen kommer fram, du kan inte köra med tunna kablar och kondensator i tron att allt är frid och fröjd...
Kostar alls så mycket, det beror på var man köper den. Jag köpte 35mm² OFC kabel (Syrefri koppar) på meter vara för 55kr/m på en butik i Luleå där de säljer bilreservdelar, det tycker jag är billigt. 50mm² kostade 70kr/m där. Men jag tycker webb butikerna har lite väl högt pris på sina kablar, och ofta är det aluminium kabel.
Kan tänka mig att dom kablarna är typ svets-kabel med grymt grova kardeler. Med andra fruktansvärt hård och svår att böja.
Kostar alls så mycket, det beror på var man köper den. Jag köpte 35mm² OFC kabel (Syrefri koppar) på meter vara för 55kr/m på en butik i Luleå där de säljer bilreservdelar, det tycker jag är billigt. 50mm² kostade 70kr/m där. Men jag tycker webb butikerna har lite väl högt pris på sina kablar, och ofta är det aluminium kabel.
Kan tänka mig att dom kablarna är typ svets-kabel med grymt grova kardeler. Med andra fruktansvärt hård och svår att böja.
Nej verkligen inte! Det är lätt en av de mjukaste kablar jag använt. Tror du mig inte får jag väl skaffa nån form av bevis!
Kostar alls så mycket, det beror på var man köper den. Jag köpte 35mm² OFC kabel (Syrefri koppar) på meter vara för 55kr/m på en butik i Luleå där de säljer bilreservdelar, det tycker jag är billigt. 50mm² kostade 70kr/m där. Men jag tycker webb butikerna har lite väl högt pris på sina kablar, och ofta är det aluminium kabel.
Kan tänka mig att dom kablarna är typ svets-kabel med grymt grova kardeler. Med andra fruktansvärt hård och svår att böja.
Svets kablar skall INTE vara hårda med grova kardelar, då är den skit som återledare. Den ska var väldigt fintrådig och mjuk, precis som man vill ha det i en bil. det man kan fundera över är om det är lika ren koppar som i bilstereo OFC kabel..det kan jag ej svara på. Men en 50mm2 svetskabel är bättre (om den håller normal kvalité för svetsning) än klenare OFC (35mm2 koppar) kablar är och absolut mycke bättre än CCA (alu)kabel.
Har kolla lite om kondensator och kablar... här fick ja ett svar: Det hjälper ju med skitgrov kabel, men det ända den kabeln gör är att leka kondensator plus att kabeln kostar sjukt mycket! men att fixa lite bättre jordkablar mellan batteri och kaross och motor och kaross skadar nog inte.
Så får bli att fixa bättre jordkablar först. Sen får jag se ska ju troligt vis skaffa ett 4 kanals steg till 6.9or o högtalare. Så kanske får bli då och skaffa ett extra batteri/kondensator.
50mm2 kostar sanslöst mycket
3 Farads kondensator = 780kr
Det där var det löjligaste jag hört.. helt allvarligt..