3178
Sök

stoppa ner b21et (250hk) i en amazon?

65 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
hej, tänkte stoppa ner motorn i en amazon från min 240tic som jag voltade med i somrar, och undrar om den går att regga med turbo?? om jag byter bromsar som klarar dom hästarna:)

7 Inlägg
22 november 2006
det ska inte vara problem bara sätt dit fräscha bromsar och uppge orginalefektten

747 Inlägg
22 november 2006
fiXarn skrev:
hej, tänkte stoppa ner motorn i en amazon från min 240tic som jag voltade med i somrar, och undrar om den går att regga med turbo?? om jag byter bromsar som klarar dom hästarna:)

Det går regga den... Efterssom den är skattebefriad så kan du regga med vilken motor som helst...

Älgahäng Räjsing Club

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 november 2006
Byter man till skivbromsar fram får man ha 150hk i Amazoner, så de går tyvärr inte.
Endera får du på nåt sätt sänka effekten å bänka så du får papper på att effekten är under 150hk eller så får du regga som ombyggt fordon men då måste du byta/bygga om mer än bromsarna.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 november 2006
360_sleeper skrev:
Det går regga den... Efterssom den är skattebefriad så kan du regga med vilken motor som helst...

Nej man kan inte ha vilken motor som helst, du får inte gå över effekten som bilen är godkänd för å CO halten får inte va över 4,5. Men annars ska dom inte kunna säga nåt.
Som sagt ska man ha mer effekt än bilen är godkänd för måste man regga som ombyggt fordon.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Sök