3189
Sök

Nissan sunny optima -95 1.4 går ryckigt och varvar inte ur

24 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hej, har problem med min nissan sunny - 95.

När jag köpte bilen så hade den ett sportluftfilter från biltema, det var det enda som inte var standard.
Då var bilen ryckig på ettan vid halvgas och allmänt slö.
Jag tog bort biltemafiltret och satte dit org luftburken. Då ryckte den lite mindre, men var fortfarande lite slö.
Men efter några dagar så slutade den rycka men var fortfarande lika slö, testade att byta tändstift men utan förbättring. Så höll den sig i cirka en och en halv månad, tills nu...

Skulle testa att få igång en annan bil som saknade batteri så då tog jag ut batteriet ur sunnyn och testade. När jag sedan satte i batteriet igen så började den rycka som fan igen, fast den här gången lite värre än när jag köpte bilen.
Vet inte om det här har någonting med ryckningarna eller om det bara är en tillfällighet.

Problemet som det är nu:
Om jag kör på ungefär 1/4 gas så rycker den ingenting, men så fort jag håller 1/2 gas så rycker den som satan, ettan, tvåan, lite på trean, fyran, femman. Den rycker inte lite, utan riktigt ordentligt. Om jag håller full gas så rycker den ytterst lite på ettan och ingenting på de andra växlarna. MEN den går inte att varva ur, den motar om jag håller full fas efter ett tag.

Vad tror ni att det kan vara? Kanske för lite info, men kom med tips. Är ingen expert direkt.

Mvh Tim

24 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Skulle verkligen behöva hjälp, vad kan det vara som krånglar?

Sök