3421
Sök

B20/B23 vs V8

2 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Tja.

Har hört en del om något test som gjordes för en tid sedan som visades på motorjournalen eller om det var youtube.
Har bara hört det här av en kompis men hittar det inte någonstans så tänkte om det var någon här som vet lite mer om det o.s.v.

Det var iaf ett test mellan en B20 eller B23 mot en V8 som skulle stå och gå dygnet runt.
Dom skulle kolla vilken som skar ihop först, iaf så hade volvo motorn stått och tuffat på ett bra tag ca: 1 vecka sen fick dom stänga av den och v8:an skar ihop efter ett dygn eller dylikt, vet ej säkert som sagt.
Skall tilläggas också att båda motorerna fick ny olja konstant.

Vore kul om någon har sett det så man vet vad man kan söka efter för nu har jag youtubat och googlat ihjäl mig själv snart.

Tacksam för svar. big_smile
Senast redigerat av smarten34 (20 oktober 2010)

Fd Bannad
657 Inlägg
20 oktober 2010
smarten34 skrev:
Tja.

Har hört en del om något test som gjordes för en tid sedan som visades på motorjournalen eller om det var youtube.
Har bara hört det här av en kompis men hittar det inte någonstans så tänkte om det var någon här som vet lite mer om det o.s.v.

Det var iaf ett test mellan en B20 eller B23 mot en V8 som skulle stå och gå dygnet runt.
Dom skulle kolla vilken som skar ihop först, iaf så hade volvo motorn stått och tuffat på ett bra tag ca: 1 vecka sen fick dom stänga av den och v8:an skar ihop efter ett dygn eller dylikt, vet ej säkert som sagt.
Skall tilläggas också att båda motorerna fick ny olja konstant.

Vore kul om någon har sett det så man vet vad man kan söka efter för nu har jag youtubat och googlat ihjäl mig själv snart.

Tacksam för svar. big_smile

Om inte v8an var en Cheva eller något annat dylikt(läs "Non-MoPar") så skar den ju på grund av någon form av misskötsel. Glykol istället för olja i motorn eller ingen fläkt till kylarn. en normal kry v8 kan då tävla med en volvosnurra vilken dag som helst bara dom har samma förutsättningar.

Märkesbög

3 259 Inlägg
20 oktober 2010
Ååhh en fighttråd är född! *prenumerera*
Senast redigerat av JonR (20 oktober 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök