Hej, Har en Stenhoj Master (med danskt Ö iofs). Den flyttades idag och går ej igång efter det. Den är från -89 men servad å inspekterad varje år tom nu i oktober.
Ligger spänning fram till huvudströmbrytaren vilken sedan fungerar som den skall fram till reläna. Sedan har jag inte kunskap att förstå hur höj och sänk knapparna skall fungera för att felsöka mera.
Förstår inte heller varför det går tre kabelstammar till ovansidan av motorn från el-skåpet. En jord å ledare, brun å blå i varje, tunna rackare för max några Amp. De tre faserna har 25 Amp ledare och går rätt in i motorns lilla anslutning. Ovan på motorn där de tunna stammarna går in sitter några kontakter, en för varje kabelstam. Ville inte peta då spänningen låg på. Vad skall dessa mackinicker ha för uppgift?
Någon som har tips om hur jag kan kika vidare vad jag gjort?
(Vi Var inte så snälla när vi lyfte upp den med motorlyften för sida för sida för att kila in trä så saxlyften kom in under. Vred sig fint. Tänker på om det finns något mekaniskt relä som vi utlöste. Ser nämligen att det går någon tunn vire mellan båda pelarna. Tänker att den kanske utlöste något mekaniskt då pelarna gungade fin fint när vi flyttade runt den. Ser inte vad som sitter bakom reläna. Viren kanske går in bakom reläna i pelarn tänker jag).
Just det, säkringen är hel
Någon röd Automathistoria med fjäder oxå som det ligger spänning fram till. Vad är tänkt att det skall hända när jag trycker in den? Skall den vara inne eller ute
Tack på förhand!