3941
Sök

Bmw 325 e36-93 Motorproblem!!!

4 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hejsan.
Var ute o körde igår, låg väl o typ 90, slänger i 3:an  som hoppar ut igen, när jag ska lägga i 3an igen råkar jag få i 1:an, motorn vrålar såklart, sen efter de låter den som en traktor o går inte lika bra som innan..

Vad kan felet vara?
Ventilerna gått åt helvete?
Ngn konstig givare?
Den har ju kamkedja så den kan ju praktiskt taget inte göra som en rem o hoppa över en kugg...

Den går ojämnt. Jag tkr delåter som att den går på typ 4 eller 5 av 6...

Tacksam för alla svar/ BMW_FR4AK!

Forummoderator
18 178 Inlägg
23 oktober 2010
#2
Ramlagrerna? Låter den "som en diesel"? Toppen? Den är väl lite känslig?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 oktober 2010
#3
gör ett komp prov så får du svar. Troligtvis övervarvat och ventilerna har krockat med kolvarna

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

4 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
#4
@dieselsmurfen.
ja den låter som en dioesel men ska göra komp test ikv o se.

har man tur så e de ett stift som har dummat sig..
eller en spole, vad vet jag. ^^ skitsamma ,de löser sig

Forummoderator
18 178 Inlägg
23 oktober 2010
#5
BMW_FRE4K skrev:
@dieselsmurfen.
ja den låter som en dioesel men ska göra komp test ikv o se.

har man tur så e de ett stift som har dummat sig..
eller en spole, vad vet jag. ^^ skitsamma ,de löser sig

Med tanke på ljudet så säger jag Ramlager.

Har du dåligt komp på en eller flera cyllar så toppen. Men var kommer då det karateristiska ljudet ifrån?

Lycka till! Hoppas på något billigt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 oktober 2010
#6
varför skulle det vara ram lagrena om han växlat ner istället för upp? om de inte fallit isär av övervarvningen.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

4 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
#7
Tack för típsen!

Hör av mig hur de går:)

Forummoderator
18 178 Inlägg
23 oktober 2010
#8
ToTTeN skrev:
varför skulle det vara ram lagrena om han växlat ner istället för upp? om de inte fallit isär av övervarvningen.

Du svarar på din egen fråga. "om de inte fallit isär vid övervarv" Varför inte? Bilen är inte ny och BMW lever ofta ett hårt liv.

Dieselknattret talar för lager.
Ojämn gång och bortfall av 1-2 cylindrar emot.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 oktober 2010
#9
övervarvning på de där brukar resultera i sallad

bmw lever ofta ett hårt liv och jag har inte rasat någon pga det. (än)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Forummoderator
18 178 Inlägg
23 oktober 2010
#10
ToTTeN skrev:
övervarvning på de där brukar resultera i sallad

bmw lever ofta ett hårt liv och jag har inte rasat någon pga det. (än)

Då är vi överens! Tyvärr köpte jag en e36 328i -95? För ett gäng år sedan misstänkt billigt. Detta hör inte till ämnet känner jag... Gör en blogg iställlet! Hoppas nu killen har ett lätt problem även om både du och jag tillsammans med andra inte tror det...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök