jonTe skrev:
milldorf skrev:
Nu har dom kollat lite på bilen här hemma. Tändkasett fungerade, den gav gnista, soppapumpen funkar men när dom vridit om för start så klickar/tickar det ett par gånger efter det dom stängt vridit tillbaka nyckeln. Typ som el stakets tick när man lägger snöret mot våt mark ( bra beskrivning va?)
= Spjällhuset har gått i limp home.
Du har ett elektroniskt spjällhus och detta kan balla ut vilket gör att du styr det helt med gasviren.
Tomgången blir då helt obefintlig man får CE mm.
Det som behövs göras är att nolla spjällhuset. För den som kan det gör man det på 2min...vill du försöka själv så sök på forumet eller på youtube....det finns en intruktionsfilm på hur man gör.
Jag kan iaf inte förklara i text hur man skall göra....
Det är väl inte svårt att förklara ??
Av med motorkåpan över motorns baksida och sen ska en liten svart plåtkåpa bort från vänster sida av spjällhuset för att komma åt bättre. Innanför plåtkåpan ser man en rulle där gaswiren är upprullad, denna rulle har hack i ena sidan och med en skruvmejsel eller liknande så trycker man rullens överkant bakåt (så att rullen "rullar innåt bilen").
Sen ska det väl vara klart om jag inte glömt något.. ?
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P