2726
Sök

Montera motor och kupevärmare på vw golf 00:a och en 06:a??

1 808 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Hej

Är det lätt att montera Kupe och motorvärmare själv på en golf 00:a och en golf 06:a eller måste man lämna det till en verkstad?

Om inte och om någon har gjort det här, hur gick ni tillväga?

Mvh Oskar "gronwalls"

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

236 Inlägg
28 oktober 2010
den nyare skulle jag lämnat in för du måste veta exakt vart du ska borra genom hålet på torpedväggen och att det bli tät.. och bra monterat..och är man mekaniker själv så klarar man av båda.

de kostar att ligga på topp...

1 808 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
finne-83 skrev:
den nyare skulle jag lämnat in för du måste veta exakt vart du ska borra genom hålet på torpedväggen och att det bli tät.. och bra monterat..och är man mekaniker själv så klarar man av båda.

men finns det inte redan hål i torpedväggen då och såna där gummiskydd som man trär igenom sladden? fanns det på 740 iaf.. men till saken, finns det utag på blocket eller är det en slang man ska montera i?
Har inte bilarna här så jag kan kolla

MOTÖRHEAD <3

236 Inlägg
28 oktober 2010
på golf monterar man en värme platta på blocket med en m8 och sen finns de inte nån genom gång på torpedplåten så man få borra på passagerare sidan och sätta dit en gummi genomföring sedan få man fästa kablarna på bra ställe inte mot ac/rör..

1 808 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
finne-83 skrev:
på golf monterar man en värme platta på blocket med en m8 och sen finns de inte nån genom gång på torpedplåten så man få borra på passagerare sidan och sätta dit en gummi genomföring sedan få man fästa kablarna på bra ställe inte mot ac/rör..

Det verkar som att du har gjort detta förr, har du några bilder på vart man monterar värmeplattan? eller om du vet nån bild du kan visa på? skulle vara till stor hjälp och väldigt tacksam

MOTÖRHEAD <3

236 Inlägg
28 oktober 2010
http://www.sambilmode.se/products/image … 411867.jpg

delarna ser ut så här och den lägger man på passagerare sidan bak till men hittar ingen bild på det...

1 808 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
finne-83 skrev:
http://www.sambilmode.se/products/images/Tillbeh%C3%B6r/EL,%20KOMFORT/DA411867.jpg

delarna ser ut så här och den lägger man på passagerare sidan bak till men hittar ingen bild på det...

men finns det något ställe där dom ska monteras? eller sätter man de på något ställe där du nämner?

MOTÖRHEAD <3

236 Inlägg
28 oktober 2010
det finns bara ett ställe den passar bakom motorn..

1 808 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
finne-83 skrev:
det finns bara ett ställe den passar bakom motorn..

Det enda som gör mig lite osäker är vart jag ska borra och dra igenom sladden.. men 06 var svårare att veta vart man skulle borra? det enda rätta är väl att riva ner under instrumentbrädan å kolla

MOTÖRHEAD <3

236 Inlägg
28 oktober 2010
det är svårt att beskriva så här... men bakom mattan på passagerare sidan och sen är det viktigt att kolla att man inte skadar nått på motor rummet att de finns plats och sen är de trippel plåt på vissa ställen...

1 808 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
finne-83 skrev:
det är svårt att beskriva så här... men bakom mattan på passagerare sidan och sen är det viktigt att kolla att man inte skadar nått på motor rummet att de finns plats och sen är de trippel plåt på vissa ställen...

Jo sant sant, jag river ner det under instrument brädan om man kan det å kollar mig fram helt enkelt. Tack så väldigt mycke för hjälpen.

En fråga till, denna platta, måste man borra hål i blocket för att montera eller finns det färdigt redan? ser man platsen där men ska montera?

MOTÖRHEAD <3

236 Inlägg
28 oktober 2010
det finns färdig skruv hål där den ska fästas..och den passar bara där med skruv hålet

1 808 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
finne-83 skrev:
det finns färdig skruv hål där den ska fästas..och den passar bara där med skruv hålet

Tack så himla mycket för svaren smile

MOTÖRHEAD <3

1 808 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
finne-83 skrev:

Tydligen finns det hål yikes

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthre … i-kupen...

MOTÖRHEAD <3

Sök