3406
Sök

S70 T5 mot 400hk?

98 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
#1
Tjenare! nu är det så att jag inte riktigt visste vad jag ville göra av min gamla volvo...

Men nu när man har lite pengar över kommer funderingarna på att kanske skicka in fler hästar i stallet?

Min fråga är som såhär:

Jag har Steg 3 från Autotech på bilen och en 850R koppling, vad skulle kostnaden hamna på om man vill få 100hk till och ändå driftsäker?


Om någon vill göra det privat så PMa mig om pris idé.

Bor i gbg.

8 253 Inlägg
27 oktober 2010
#2
Beror ju en del på om det ska vara billigt eller seriöst gjort. Men räkna med 50000:- och uppåt beroende på vem som gör jobbet och det viktigaste av allt. Hur seriös man är. Det är ingen konst att lägg ut 100.000:- på en 400hk maskin. Men kan man göra allt själv och inte är så noga och bara väljer den billigaste vägen hela tiden så kan man ju komma undan avsevärt billigare. Under 50000:- är det svårt att klara av det, även om det är möjligt.


98 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
#3
Okej Tack för svar! Jag har ju iaf avgassystem smile

Hade kanske tänkt en budget runt 30.000:- isf ?

frågan är vart man hamnar då

8 253 Inlägg
27 oktober 2010
#4
Med 30 på fickan får man snarare försöka sikta på motsvarande steg 4.


98 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
#5
dvs 305 hk på autotech

8 253 Inlägg
27 oktober 2010
#6
Ja, det är såna effekter du lär sikta på om du inte har större budget. För ska man upp et steg till så får man byta en massa saker och kostnaderna drar iväg rejält.


98 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
#7
För jag får en ny KKK29 snurra av en polare för 2000:- Kolvar stakar för 8000:-

Det gör inte att man kanske kan komma ner under 50 loppor?

8 253 Inlägg
28 oktober 2010
#8
Jeepo skrev:
För jag får en ny KKK29 snurra av en polare för 2000:- Kolvar stakar för 8000:-

Det gör inte att man kanske kan komma ner under 50 loppor?

Det är ju inte omöjligt att komma under 50.000:- Men svårt och resultatet brukar bli därefter. En K29:a även om den är billig är inte det bästa köpet.

Byta stakar brukar hamna på runt 10.000 inklusive allt. Ska man desutom borra och byta kolvar vilket är dn seriösa vägen framåt så hamnar man runt det dubbla beroende på vad man får ge för borrning och vilka kolvar man väljer. Sen får man ju räkna med 10.000 för en mappning och lika mycket till för koppling. Sen ska du bara ha spridare, soppapump, tryckrör, intercooler, antagligen nytt baktre motorfäste, annat grenrör, wastegate och en massa annat. Det blir snabbt dyrt, och framförallt glömemr folk att räkna med allt småplock. Sånt blir stora summor det med.



Sök