Om du bara vill köra ett medel så säger jag Power Finish alt. lahega 13, har dock ingen erfarenhet av den sista men har fått bra kritik utav andra.
Det med ett par gula trissor blir kanon!
Saaben jag har i mitt galleri är kördes med PF+SF o sist fireglaze, dock gör sig bilen bättre när det är ljust ut ute, men har kört den kombon på ett antal silvriga o ljusa bilar med gott resultat.
Som svar till Europa så enligt Menzerna så har SF 2,5 i avverkning utav 5 och 5 i glans medan FF har 2,5 i avverkning och 4,5 i glans.
Tillägg: En flaska Sonax polish kostar på mekonomen 129:- och motsvarande Power finish kostar 149:- på diverse webbshoppar i Svergie + ev en liten fraktkostad. Enligt mig är det helt klart värt att lägga till dom kronorna, sen kan du även passa på att beställa 1l hd-grön och på så vis har du sparat in alla pengar på köpa avfettning på mackar. Om man räknar på att du använder hd.grön under vintern utspätt 1:20 så blir det 2,25kr/litern och på sommaren så ca 1:40 dvs stax över 1kr/litern. Sist jag kollade kostade Ok's superavfettning runt 60kr litern och naturavfettningen runt 40kr litern, dock blir ju även den billigare och köpa koncentrerat men ett tips från mig bara!
Senast redigerat av tonimakaroni (28 oktober 2010)
/ Toni Larsson