3046
Sök

Telefon som huvudenhet i bilen

7 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Ska till och bygga lite ljud i en bil i vinter,skulle det fungera och använda telefonen som huvudenhet, direkt in i steget alltså,blir baslåda och framsystem,ett 2 eller 4 kanals steg,2 kanalaren är ju bara en rca till 3.5mm,4 kanalaren får man ju splitta 3.5mm också,någon som testat detta eller lyssnat på någon som kör så.

/Petri

305 Inlägg
30 oktober 2010
jag veta att några kompissar gjorde något sådant men sen var ju inte det så seriöst bygga mest för att vara dryga.
Så det kanske inte blir något topp ljud med inställningsmöjligheter m.m. men det går att gör iaf.
Senast redigerat av Dirq (30 oktober 2010)

stRaend
30 oktober 2010
jag körde så när jag byggde ljud i mopeden wink fast då med mp3 spelare men det är ju sak samma.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 oktober 2010
Det fungerar, iaf om man har en bra telefon/mp3 som ger vettig signal. Men man ska nog inte ha alltför stora krav på ljudet... wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Tackar,kanke är lika bra och fixa en ordentlig huvudenhet oxå,ska in en gammal jänkare som jag inte vill förstöra inredningen på,får väll hitta nån lösning under ett säte,har ni några förslag på bra huvudenheter som har usb,aux,bluetooth m.m. ,behöver inte ta skivor, kan vara en ren mediaspelare som inte tar skivor,kommer köra mest spotify från en htc.

/Petri

Sök