2936
Sök

Dra ström till extraljus

61 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hejsan!

Tänkte be om hjälp med de frågor som nu uppkommit när jag ska dra strömmen till mina Bosch Profi 210 som jag tänkte Xenon-konvertera. Det är nämligen så att jag tänkt ha en strömbrytare inne i bilen så att jag ha nuvarande helljus separat, men även ha möjligheten att ha nuvarande helljus + extraljusen, det vill säga två olika lägen.

Jag har redan H4 Bi-Xenon, så på så vis så har jag ju en H4-anslutning (hona) som inte används. Jag skulle vilja veta hur jag ska dra elen för att få de alternativ som jag beskriver ovan? Jag har aldrig dragit nå el förut, så jag skulle uppskatta en väldigt tydlig förklaring. Kan jag bara dra kablar från nuvarande strömkälla (honan) genom att trycka ner kabelskor (hane) i hålen på något vänster? Jag är som sagt väldigt dålig på detta..

Strömbrytaren jag har köpt har tre "kopparstift" på baksidan, EARTH, LOAD och SUPPLY.

Tacksam för svar / kopplingsschema.
Senast redigerat av HenrikWalfridsson (27 oktober 2010)

61 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
#2
Kopplade såhär:

30 till batteriets plus
85 till batteriets minus
86 till LOAD på brytaren
styrströmmen från H4-hona till SUPPLY på brytaren'
Batteriets minus till EARTH på brytaren

87 till extraljus

Funkade ändå inte, vad gör jag för fel?

Forummoderator
17 972 Inlägg
30 oktober 2010
#3
HenrikWalfridsson skrev:
Kopplade såhär:

30 till batteriets plus
85 till batteriets minus
86 till LOAD på brytaren
styrströmmen från H4-hona till SUPPLY på brytaren'
Batteriets minus till EARTH på brytaren

87 till extraljus

Funkade ändå inte, vad gör jag för fel?

Earth = bilens jord. Ok. Supply= fused 12 volts from battery Load. Ok Load: 12 volts to lights. Ok. Har extraljusen jord via infästningen? De måste de ha om du inte dragit separat jord till dom. Dra kabel direkt från 86 till plus på batteri. SKA tändas. Som en koll...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök