3453
Sök

Byte till 16v topp på från 8v på min b230e (mekaniskt insprut)

49 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hej! jag ska byta till 16v topp på min b230e, är det något jag borde tänka på ? eller är de bara shifta och se glad ut? Mvh adam

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 oktober 2010
#2
Jag trior det blir väldigt lurigt att få mekaniska sprutet att lira med 16v toppen

Jonas

Tvivlare
2 266 Inlägg
29 oktober 2010
#3
Volvo_Mannen skrev:
Jag trior det blir väldigt lurigt att få mekaniska sprutet att lira med 16v toppen
exakt min tanke.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

49 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
#4
Jo tänkt så jag också, men med lite påställning av soppatryck skulle kanske göra lite skillnad? Mvh

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 oktober 2010
#5
osteeergren skrev:
Jo tänkt så jag också, men med lite påställning av soppatryck skulle kanske göra lite skillnad? Mvh
nja, snarare så att tänd och bränsle kurvan är olika i 8v och 16v bilarna, och när det är mekaniskt kan jag tro att de blir lurigt att få till de

Jonas

357 Inlägg
29 oktober 2010
#6
b230e insuget passar inte på 16v toppen heller..


49 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
#7
ja men de är ju de jag funderar på, måste ju finnas någon här på garaget som provat. bara att invänta svar.. mvh

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

49 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
#8
vad jag vet är de ingen skillnad.

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..

1 335 Inlägg
29 oktober 2010
#9
Finns mycket att tänka på...
Du måste ta både insug och grenrör från 16v bilen. Du måste byta ut hela kamdrivningen...

227 Inlägg
29 oktober 2010
#10
Jag har ett förslag, SÖK!
16v på rödblock, andra kolvar, kamdrivning, insug/avgas osv från 16v.
Ta även och sätt dit rätt sprut, då funkar det och den kommer gå bäst.
Det skilje rätt mycket på tändkurvorna mellan 16v och 8v.

Yrkes Chafför
380 Inlägg
31 oktober 2010
#11
Driftar_N skrev:
Jag har ett förslag, SÖK!
16v på rödblock, andra kolvar, kamdrivning, insug/avgas osv från 16v.
Ta även och sätt dit rätt sprut, då funkar det och den kommer gå bäst.
Det skilje rätt mycket på tändkurvorna mellan 16v och 8v.
Precis kolvarna kommer ta i ventilerna om du inte gör något åt det.

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

415 Inlägg
31 oktober 2010
#12
det största problemet med sprutet är att spridarna sitter i toppen, hjälper alltså inte att byta insug och sen tar det som sagt i kolvarna.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)


Sök