2528
Sök

Tickande ljud, nissan 200sx, CA18DET

4 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Tjenare,

Jag har varit ute och kollat på en bil och har hittat en jag är intresserad av, dock har den ett något avskräckande tickande ljud. Se nedan:

Då motorn går på tomgång eller vid ett lägre varvtal hör man inte detta ljud, det uppkommer då man är ute och kör, vid gaspådrag. Tickandet låter nästan som ventiltick, dock inte lika vasst/mekaniskt, det låter jämnt och mjukt. Då man slutar accelerera blir det tyst, även över 3k rpm.

Ägaren har ägt och renoverat flera av dessa bilar och han verkar kunnig. Bilen säljs pga flytt. Motorn är nyrenoverad och kvitton finns, men detta tickande är något oroväckande då jag inte kan placera vart det kommer ifrån.
Ägaren säger att det är en packning mellan downpipe/frontpipe som han inte har bytt som orsakar ljudet.

Motorn går i övrigt fint,
Kan det vara denna packning som orsakar ljudet eller kan det vara en lyftare eller liknande? Någon som har haft samma missljud?

motor: CA18DET, 3" avgasystem, t25 turbo.

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 november 2010
Avgaspackningar som läcker låter ju lite som en ventil eller lyftare, men det du ska fråga dig själv är om du verkligen vill köpa en bil som du är så osäker på att du ställer en fråga om den på forumet.

Hela världen är full av gamla bilar, kom ihåg det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
caromania skrev:
Avgaspackningar som läcker låter ju lite som en ventil eller lyftare, men det du ska fråga dig själv är om du verkligen vill köpa en bil som du är så osäker på att du ställer en fråga om den på forumet.

Hela världen är full av gamla bilar, kom ihåg det.

Tackar,
Självklart finns det många bilar att välja på smile, då jag är lite osäker på denna bit känns det bäst om ägaren själv har möjlighet att åtgärda det.

edit: stavfel
Senast redigerat av Rocko87 (1 november 2010)

Sök