3282
Sök

Rolig och praktisk bil för 70 000

30 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Jag söker en hyfsat snabb och framför allt rolig bil! Den ska även gå att använda till lite längre resor och hyfsat praktisk.
Min budget är ca 70 000.
I nuläget funderar jag på:

Honda Accord Type R
BMW330
BMW328.

Vilken anser ni jag ska satsa på samt finns det några fler värdiga konukurrenter?

135 Inlägg
2 november 2010
Du ska lätt välja 330in av dem du har listat upp. BMW 5 serien kan du titta på också. 3 serien är mer åt sport hållet och 5 serien mer åt komfort hållet om du förstår vad jag menar

men båda har dom kombinationerna och är riktigt roliga och trevliga vagnar.

Kolla på begagnatguiden på www.autopower.se vid eventuellt köp av en BMW, för att se vad du ska se upp med.
Senast redigerat av gasolinbloood (2 november 2010)

735 Inlägg
2 november 2010
Corolla T-sport tycker jag är en värdig utmanare till dessa bilar. Sköna stolar och trevlig motor! 330 har jag visserligen också haft så jag vet att det är en trevligare bil i det stora hela. Det som dock talar för t-sport är: driftkostnader(försäkring!!), säkerhet och troligen lättare att hitta en fin i 70k klassen. Det var i alla fall därför mitt val föll på t-sport och inte att köpa en 330 igen. T-sport håller lite bättre också enligt min uppfattning. Vilket ju är viktigt när bilarna börjar bli gamla

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 november 2010
Accord type R lär du knappast hitta nån som är vettig. Kolla hellre på nyare type S 2.4 då, men det är gräns på de pengarna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
2 november 2010
En Audi a6 2,7T med quattro. Rolig och praktisk.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

30 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
caromania skrev:
Accord type R lär du knappast hitta nån som är vettig. Kolla hellre på nyare type S 2.4 då, men det är gräns på de pengarna.

Antar att du menar att dom är sönderkörda eller vad tänkte du?

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 november 2010
De är ovanliga, och de som finns har ofta haft många ägare.

Kollade just blocket och inser att en nyare type S är betydligt dyrare. sad Tror jag sett en billigare type S för runt 80, men jag kommer kanske ihåg fel.

Prelude då? Inte så praktisk dock, men mycket fin på långa resor.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök