Hmm...Golf "GT" 1.8 har väl en vrålstark 90-hästars motor om jag inte missminner mig helt, en "RP" tex. Är liiite svårt(dyrt) att skrämma upp den spisen, tex så har den en snik-insprutning (EN injektor monterade i en "elektrisk förgasare"). Utöver detta så är motorn av sådan karraktär att den drar "bra" på låga varv men dör ut vid högre. Jag skulle skippa allt vad trimning heter o lägga undan pengarna o spara till en snabbare/bättre bil. Det du kan göra är att ge bilen en ordentlig service i form av ny/nya olja,filter,tändstift,fördelarlock och rotor. Är däcken bytesmogna så kan man få bättre acc genom att montera mindre/smalare däck, sitter det större/bredare däck än original så brukar acc bli sämre, dessutom kan förbrukningen stiga. Ett tips är att kolla lite på
www.passat35i.de, där har de koll på det mesta gällande VW o 1.8-liters spisen samt vad som är vettigt att göra...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure