3180
Sök

Kan man få bättre acc i en golf 3 GT 1,8 ?

25 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
Tjena! 

Jag skulle gärna velat få lite mer drag i golfen när man t.ex
kör om på landsväg och motorväg och sånna grejer neutral

Jag har läst runt lite på nätet men inte hittat något konkret
svar om kan man få bättre acc i en golf 3 GT 1,8 motor,
utan att bli helt fattig? tongue

golf III gt!

Kicker
163 Inlägg
6 november 2010
trim kam. Vill du bli riktigt snabb så är det planing portning kam extraktor grenrör och dubbla weber förgasare. ett annat alternativ är ju överladd. men endast kam är en hyffsat billig väg att gå

See you sideways!!

1 758 Inlägg
7 november 2010
Släng ut allt onödigt = helt gratis!

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 november 2010
Hmm...Golf "GT" 1.8 har väl en vrålstark 90-hästars motor om jag inte missminner mig helt, en "RP" tex. Är liiite svårt(dyrt) att skrämma upp den spisen, tex så har den en snik-insprutning (EN injektor monterade i en "elektrisk förgasare"). Utöver detta så är motorn av sådan karraktär att den drar "bra" på låga varv men dör ut vid högre. Jag skulle skippa allt vad trimning heter o lägga undan pengarna o spara till en snabbare/bättre bil. Det du kan göra är att ge bilen en ordentlig service i form av ny/nya olja,filter,tändstift,fördelarlock och rotor. Är däcken bytesmogna så kan man få bättre acc genom att montera mindre/smalare däck, sitter det större/bredare däck än original så brukar acc bli sämre, dessutom kan förbrukningen stiga. Ett tips är att kolla lite på www.passat35i.de, där har de koll på det mesta gällande VW o 1.8-liters spisen samt vad som är vettigt att göra...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Kicker
163 Inlägg
7 november 2010
eller webbshopen på enem.se

See you sideways!!

Sök