4490
Sök

Hur ökar jag laddtrycket på volvo 850TDI???

91 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#1
hej grabbar! jag har en volvo 850TDI som jag gärna vill öka laddtrycket på! (KCRbox kommer på tisdag! andra generationen med ställbart bränsletryck) men har försökt riva slangen till wastegaten men det va jo inte direkt någon mening i det! så söker tips avb någon diesel kunnig smile

MVH maick


601 Inlägg
6 november 2010
#2
Absolut enklaste är som du redan provat, plugga wg:n tongue En polare har så på sin V70 TDI, laddar ungefär 1,4

91 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#3
men det finns liksom 2 slangar till WGn men jag har försökt riva dom en åt gången men jag märkte absolut ingen skillnad!? har hört att jag ska strypa någon slang men vilken!?????'

mvh maick


601 Inlägg
6 november 2010
#4
Om det är som på v70 så är det bara att börja med att lossa röret på wastegaten.
Det är typ en banjo, sen pluggar man röret med en vanlig M8 och en mutter, samt dom 2 brickorna som redan sitter där smile
Här har du en bra beskrivning http://dcsforum.se/dieselsnack/viewtopi … mp;start=0
Senast redigerat av Pedaal (6 november 2010)

91 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
#5
okej men vilken skang är tryckvakten!? är det den som sitter på WGn??? eller är det den andra slangen som sitter på den andra klockan uppe vid motorkåpan!? MVH maick


601 Inlägg
6 november 2010
#6
Tryckvakten är den som visas på bild nr.2, alltså uppe mot fjäderbenstornet smile

91 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
#7
alltså om du menar den kontakten som sitter vid fjäderbenet!? så när jag drog ut den gick den som en hussa!? men man måste kanske ha box först inna det ger någon nytta!? eller!?

mvh


601 Inlägg
8 november 2010
#8
so_loud_it_hz skrev:
alltså om du menar den kontakten som sitter vid fjäderbenet!? så när jag drog ut den gick den som en hussa!? men man måste kanske ha box först inna det ger någon nytta!? eller!?

mvh

Box ska ej behövas för att de ska ladda järnet tongue
Det sitter inte några slangar in bak på kontakten dära?
Minns inte exakt vart det var det pluggades, du ska inte dra några kontakter utan. Utan endast slangar som ska pluggas smile
Det finns ju inte så många slangar runt turbon i de där. Följ dom bara

91 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
#9
alltså jag tog bort det röret som går till WG´n enligt bilden! o pluggade hålet med en M8 mutter o sen drog jag vacum slangen på WG´n men sen hvad skulle man göra sen då???? mvh maick


601 Inlägg
9 november 2010
#11
so_loud_it_hz skrev:
WG=tryck klocka! rättelse smile

Ut och gasa tongue

1 298 Inlägg
10 november 2010
#12
Du kan plugga EGR-ventilen. Den stjäl effekt.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=185956

Läs vad unpatterned skrivit! smile Han ska tydligen fått sin TDI att gå sjukt snålt.
Senast redigerat av chrillzter (10 november 2010)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.


Sök