hej grabbar! jag har en volvo 850TDI som jag gärna vill öka laddtrycket på! (KCRbox kommer på tisdag! andra generationen med ställbart bränsletryck) men har försökt riva slangen till wastegaten men det va jo inte direkt någon mening i det! så söker tips avb någon diesel kunnig
men det finns liksom 2 slangar till WGn men jag har försökt riva dom en åt gången men jag märkte absolut ingen skillnad!? har hört att jag ska strypa någon slang men vilken!?????'
Om det är som på v70 så är det bara att börja med att lossa röret på wastegaten. Det är typ en banjo, sen pluggar man röret med en vanlig M8 och en mutter, samt dom 2 brickorna som redan sitter där Här har du en bra beskrivning http://dcsforum.se/dieselsnack/viewtopi … mp;start=0
okej men vilken skang är tryckvakten!? är det den som sitter på WGn??? eller är det den andra slangen som sitter på den andra klockan uppe vid motorkåpan!? MVH maick
alltså om du menar den kontakten som sitter vid fjäderbenet!? så när jag drog ut den gick den som en hussa!? men man måste kanske ha box först inna det ger någon nytta!? eller!?
alltså om du menar den kontakten som sitter vid fjäderbenet!? så när jag drog ut den gick den som en hussa!? men man måste kanske ha box först inna det ger någon nytta!? eller!?
mvh
Box ska ej behövas för att de ska ladda järnet Det sitter inte några slangar in bak på kontakten dära? Minns inte exakt vart det var det pluggades, du ska inte dra några kontakter utan. Utan endast slangar som ska pluggas Det finns ju inte så många slangar runt turbon i de där. Följ dom bara
alltså jag tog bort det röret som går till WG´n enligt bilden! o pluggade hålet med en M8 mutter o sen drog jag vacum slangen på WG´n men sen hvad skulle man göra sen då???? mvh maick