4426
Sök

Ang dåliga värden med öppetfilter

595 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
Hejsan!

Tänkte dra iväg bilen till Besiktningen i veckan så man kan börja göra lite makeovers wink.
Men det jag undrar, är det ngn här som besiktigat bilen med öppetfilter? Hur påverkades era värden?
Bilen i fråga är en S60 T5 chippad, 3" osv. Behöver man vara orolig för skyhöga värden?

(har inte bytt till org luftfilter för att har hört att man måste köra ett X antal mil med det i för att datorn skall "ställa" in sig efter det ändrade flödet) Rätta mig om jag har fel.

Mvh

8 253 Inlägg
20 november 2010
Värdena påverkas inte av filtret. Och att den skull behöva anpassa sig till flödet är ju bara strunt. Boxen anpassar sig helatiden efter vad som händer. Så får värdenas skulle behöver duinte vara ett dugg orolig. Däremot så är det ju som så att om mna har en rejäl otur så kan man få en 2:a på att motorn pga filtret har fått en otillåten ändring.

165 Inlägg
20 november 2010
Aldrig hört att det ska vara ett problem.. värre om du oljar in filtret och det kommer olja på luftmasse/map sensorn..Då kan bilen bli slö... Också hört att folk faktiskt har fått en 2 på besiktningen för att det sitter ett öppet filter på bilen..Dom har då menat att det är trimning..Men det är nog extremt ovanligt

595 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
Okey boys! Tackar, låter bra det här smile

Sök