23 november 2010
Trådstartare
Generator laddar för mycket. Stereo dör?
Det hela började för några månader sedan med att generator remmen tjöt som satan. Bilen hade varit inne på lackering av fronten och stog då utan front i ca 1 vecka då jag var på Malta. Bilen stog utomhus så jag tänkte att det skulle kunnat ha regnat in på något vänster då remmen slutade tjuta efter någon mil.
Sedan för ca 1 månad sedan så kom jag hem från 1 veckas semester på Rhodos och såg fram emot en liten tur i M5'n. Dock så la stereon av och "hakade upp sig" efter någon minut. Detta har nu stört mig i 1 månads tid till tills jag i helgen upptäckte att den spelar felfritt om man bara har tändningen på! Där av kom genast tanken upp att när bilen är på = generator laddar så skickar den på för mycket ström och stereon går i protect mode? Slår du på Elbakruta, värme stolar, Full fläkt osv då startar den oftast om den har hängt sig / slutat spela.
Dock hör man om man lyssnar noga att det låter som att det går lite tungt i remmen.
Kan detta vara felet? Någon annan som varit med om något liknande?
Bilen är en M5 2001 Med stora 16x9 navi'n dock inte DSP utan något budget skräpt som låter skit.
Mvh
Emil Edman
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal