3584
Sök

Apine vs gz

370 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
tjena..
vad säger ni...
ground zero gzuw 12x vs alpine e-type 12"?
tacksam för svar o motevering

Låt Turbon Glöda

108 Inlägg
24 november 2010
hur mycket effekt har du? Hur stor låda får du plats med? o vad är syftet? välljud eller mycket tryck?

Groundzero basen e ju duktigt mycket kraftigare än alpine basen, den låter riktigt bra och spelar riktigt högt om du ger den mycket effekt! smile

Har själv haft dubbla uranium 12or, o även uranium 10 smile

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan

3 466 Inlägg
24 november 2010
Mitt val hade fallit på GZ-basen. Men som sagt det beror ju mycket på vad du ska ha den till och vad du ska driva den på.

Kom ihåg att det är meningslöst att köpa en fin bas om du har ett billigt steg.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

370 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
jag driver med ett MDS Audiophile Pro APH monosteg så det borde räcka till..bilen e en 855 volvo o gillar mycke tryck o lyssnar på mycket blandad musik...lite tips på låda osv?

Låt Turbon Glöda

3 466 Inlägg
24 november 2010
sisu1986 skrev:
jag driver med ett MDS Audiophile Pro APH monosteg så det borde räcka till..bilen e en 855 volvo o gillar mycke tryck o lyssnar på mycket blandad musik...lite tips på låda osv?

Jag hade nog i första hand satsat på ett nytt steg.

Kopplar du en dyr bas på ett halvkasst steg så låter den som en billig bas.
Kopplar du däremot en billig bas på ett dyrt och bra steg så kommer den låta som en betydligt dyrare bas.

Man bruka säga att om du vill spela högt ska du ha mins 2kr steg på 1kr bas.
Vill du dessutom att det ska låta bra så ska du ha minst 3kr steg på 1kr bas.

Sen ska man inte heller hänga upp sig på effekt. Handlar väldigt mycket om kontroll, något som billigare steg brukar sakna.

370 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
oki...har du nått o rekomendera för ca 6tusen kr?

Låt Turbon Glöda

370 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
e mds så dåliga grejer?för när jag köpte detta steg så va det värsting o kosta ca 5tusen och när jag kör detta med mina alpine så låter det MYCKET bra men kan ju vara att gz basen vill ha mer för att låta bättre

Låt Turbon Glöda

3 466 Inlägg
24 november 2010
sisu1986 skrev:
e mds så dåliga grejer?för när jag köpte detta steg så va det värsting o kosta ca 5tusen och när jag kör detta med mina alpine så låter det MYCKET bra men kan ju vara att gz basen vill ha mer för att låta bättre

Som sagt så länge du har 2kr steg per krona bas så borde de spela på bra, sen handlar det mycket om hur pass kräsen man är.

Sök