3365
Sök

För högt laddtryck

16 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#1
Hejsan har en saab 900 turbo 97 och slangen till interc gick sönder och bilen började gå väldigt konstigt så jag byte ut slangen men nu laddar den för högt tryck 1,5 bar:( den ladda 1,2 för och då är den 3 stegchip på den. är det någon som vet vad som ska göra eller bytas? MVH Danne

Hobby Fotograf
650 Inlägg
27 november 2010
#2
Det är inte så att bilen ska ladda 1.5 då men den gamla slangen kanske läckte lite så att den bara laddade 1,2?


716 Inlägg
27 november 2010
#3
Kyla har mkt me laddtrycket å göra oxå. Ju kallare, desto högre ladd etc tongue


16 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
#4
justja glömde att säga att turbon slår i från när den kommer upp till 1,5 bar

Xenoholic
2 559 Inlägg
27 november 2010
#5
Är de bara "chippad" eller individuellt mappad? Är den mappad skulle jag tro att du haft läckage på den slangen som gick sönder redan då den mappades och de ökade laddet för att kompensera det.
Har du kollar så alla slangar från magnetventilen sitter där de ska?
Senast redigerat av Aerocombi (27 november 2010)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

513 Inlägg
27 november 2010
#6
Funderar. Om den nu skulle vara mappad gissar jag att dom satt max lade i programmet. Vilket skulle innebära att bilen aldrig skulle få ladda över tex 1,2 och det skulle skötas av programet, en läckande slang skulle innebära att turbon skulle få slita hund för att nå 1,2 bar.  Jag gissar att du ska kanske ladda 1,5 fast aldrig nått dit för att du bottat turbon.  Men jag vet för lite om vad du har under given.

7 277 Inlägg
27 november 2010
#7
Jag gissar mer på att du har haft ett litet läckage länge och någon har vridit på stången för att få upp laddet igen.

Koppla ur elen till magnetventilen och kolla vad du laddar då.



Sök