3694
Sök

Volvo 945 ltt -95 startar inte

357 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Min volvo tvär dog här om dagen och nu startar den inte tror de är soppapumpen som har gett upp. Tog upp den gamla ur tanken och köpte en på biltema 900-ser B230FT 91-98 Elbränslepump Primary Märkt 025 499,00 kr
men den är mycket större och ser annorlunda ut, man vågar inte stoppa ner den och sen vrida på nyckeln för då har man väl ingen bil kvar! Någon som har haft sånt i ?

10 287 Inlägg
29 november 2010
Börja att läsa ut felkoder innan du byter en massa prylar. Kolla felkoder både från bränsle och tändboxen.

Och även om man nu misstänker pump så börjar man alltid med bränslereläet innan man byter pump.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

357 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
Okej vilken av dom ska man söka på då den som sitter under facket eller vid motorn ?

3 Inlägg
29 november 2010
Där sitter även en säkring i motorrummet på förarsidan som går till bränslepumpen.    Någon som kan HJÄLPA mig? Min kupéfläkt har lagt av men jag tror inte att fläkten är trasig, har tänkt kolla på det idag men är det någon som har något tips så man vet var man ska börja liksom.. Tack

10 287 Inlägg
29 november 2010
Säker på det?
Pumpsäkringarna är så vitt jag vet nr 1 och 11 i centralen. Jag har inte sett någon pumpsäkring i motorutrymmet på dom elsystem jag har byggt om till varken 740 eller 940. Känns rätt bisarrt att säkra en gång till ute i motorutrymmet.

/Göran

Pastalul skrev:
Där sitter även en säkring i motorrummet på förarsidan som går till bränslepumpen.

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
29 november 2010
Det är inte ok att kapa andras trådar med helt andra frågor. Starta en egen ny tråd tack.

Göran
Moderator

Pastalul skrev:
Någon som kan HJÄLPA mig? Min kupéfläkt har lagt av men jag tror inte att fläkten är trasig, har tänkt kolla på det idag men är det någon som har något tips så man vet var man ska börja liksom.. Tack

(Groucho Marx).

3 Inlägg
29 november 2010
Jo där ska sitta en säkring där. Det gjorde så på min 240 och även på min nuvarande 945 -94

Volvo 4 life
347 Inlägg
29 november 2010
volvo_240_GL skrev:
Min volvo tvär dog här om dagen och nu startar den inte tror de är soppapumpen som har gett upp. Tog upp den gamla ur tanken och köpte en på biltema 900-ser B230FT 91-98 Elbränslepump Primary Märkt 025 499,00 kr
men den är mycket större och ser annorlunda ut, man vågar inte stoppa ner den och sen vrida på nyckeln för då har man väl ingen bil kvar! Någon som har haft sånt i ?

Lungt köte en pump  från biltema  funkade hel fint smile

10 287 Inlägg
29 november 2010
Har inte sett någon sådan i varken elschema eller dom ca 10 elsystem jag har byggt om till 740 och 940. 240 kan jag inte säga då jag har rotat för lite i dom.

Nu har jag bara elschema till 93 länkbart här men peka på vart den finns i schemat:

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/9 … 940-93.htm

Båda pumparna har säkring 1 som huvudsäkring och sedan är Primerpumpen och elementet i lambdan säkrat via säkring 11. Rosa ledning till lambdan går via C3:8 men det finns inga lediga kaviteter kvar i några kontaktdon så det finns ingen väg för strömmen tillbaka bakåt i bilen efter en eventuell säkring.

/Göran

Pastalul skrev:
Jo där ska sitta en säkring där. Det gjorde så på min 240 och även på min nuvarande 945 -94

(Groucho Marx).

Sök