2377
Sök

Slutsteget bränner säkringar direkt vid anslutning av pluskabel.

19 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Jag skulle behöva lite tips om vad som kan va fel på mitt slutsteg. När jag ansluter det till pluskabeln går säkringen som sitter i pluskabeln. Har prövat att byta steg så det va inget fel på sladdarna. Det lyser och sen försvagas ljuset nästan direkt och säkringen går. 

Tacksam för hjälp!
Mvh.

Your soul is mine!

3 187 Inlägg
30 november 2010
MeckaoskrUa skrev:
Jag skulle behöva lite tips om vad som kan va fel på mitt slutsteg. När jag ansluter det till pluskabeln går säkringen som sitter i pluskabeln. Har prövat att byta steg så det va inget fel på sladdarna. Det lyser och sen försvagas ljuset nästan direkt och säkringen går. 

Tacksam för hjälp!
Mvh.

vad har du för steg och hur grova kablar har du?

/j

4 693 Inlägg
30 november 2010
Så hade jag med mitt första steg också. Visade sig att det kommit in fukt i steget...

Booyakasha!

2 656 Inlägg
30 november 2010
Swedenrockers skrev:
Trasigt steg?
För klen säkring för steget?

låter troligt med förklen säkring faktiskt

21 761 Inlägg
30 november 2010
MeckaoskrUa skrev:
När jag ansluter det till pluskabeln går säkringen som sitter i pluskabeln.

Går säkringen sönder fastän steget inte är igång?
Om inte, går säkringen sönder när steget är påslaget men volymen på lägsta?

19 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Det är en 60 A säkring och det har alltid funkat innan, kör på biltemas piss kablar men det funkar iaf, det slutade fungera när jag va ute och lekte, drog en sväng och när jag rätat upp bilen efter ett häftigt kast på bilen så la ljudet av, funderar på om det kan vara nån komponent som klabbat, har skruvat ner steget och kollat på lödningarna men kunde inte direkt se någon lödning som släppt. Säkringen går sönder när steget slås på. vet ej vad det är för ett steg mer än att det är ett 4 kanal steg: står inget på den mer än 2200 W-4 och så är det plexiglas på framsidan med ett x som är genomskinligt, lyser också rött i det.
Senast redigerat av MeckaoskrUa (30 november 2010)

Your soul is mine!

2 914 Inlägg
30 november 2010
har steget glidit och slagit hårt mot någon kant??

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 december 2010
Kolla strömkabeln så att den inte har skadats någonstans...eller att ngr kardeler inte ligger emot jordplinten.
Senast redigerat av Lonefox (1 december 2010)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök