3996
Sök

Givaren När Man Bytt Luftfilter

SilverDevil
57 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Jag undrar var man gör av Givaren till luftfiltert när man tagit bort burken o satt dit ett öppet filter!!

873 Inlägg
27 november 2006
Luftmassemätaren?

Don't get mad, get even.

SilverDevil
57 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Ja precis

SilverDevil
57 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
dollardanne skrev:
Jag undrar var man gör av Givaren till luftfiltert när man tagit bort burken o satt dit ett öppet filter!!

(Luftmassemätaren)

SSS -12
3 217 Inlägg
27 november 2006
Den måste sitta mellan insug och filter... Hur du sen gör med den väljer du själv!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

SilverDevil
57 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
a jag vet att den ska sittar där nånstans men var?? ska man göra ett hål i slangen till filtert o sätt den där?

28 november 2006
Gör inget hål i slangen ta väck orginalburken från insugsslangen o sät på sportfiltret bara på samma ställe som burken satt på. men luftmassemätaren sitter imellan insug o filtret men den ska du ej flytta.

35 Inlägg
29 november 2006
satte på ett öppet filter på Golfen för någon månad sedan.. Bilen gick skit bra i 3 dagar sedan rasade Luftmassemätarn sad Slutsats: HA INTE IN OLJADE FILTER I KOMPINATION MED LUFTMASSEMÄRARE!!!! oljan tar död på "Mät trådarna"

/ Golf IV GTI Turbo

SilverDevil
57 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Tack så mycke. för jag har inte oljat mitt än.. men vet du vad sånt rör heter som man sätter innan filtert men ett hål till LLM.. tacksam för svar

35 Inlägg
29 november 2006
dollardanne skrev:
Tack så mycke. för jag har inte oljat mitt än.. men vet du vad sånt rör heter som man sätter innan filtert men ett hål till LLM.. tacksam för svar

ja köpte ett som passade utanpå lmm direkt.. du skulle ha kollat diametern på lnn röret..:S

SilverDevil
57 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Ja men min LLM sitter i vanliga fall i ett hål i burken så de sitter inte vid slangen.

35 Inlägg
29 november 2006
oo fan..! va är det för bil föresten?? ( bild?)

SilverDevil
57 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
massse skrev:
oo fan..! va är det för bil föresten?? ( bild?)

De är en toyota corolla E10 -96. jag har ingen bild på bilen uppe nu för de blev borttagna men du kan hålla ett öga för de ska bara godtjännas nu så e d uppe igen.. jag ska lägga ut en bild på hur de ser ut vid filtert.

V70D5
199 Inlägg
29 november 2006
Monterade mitt igår, ta bort själva locket till originalfiltret mät diametern på luftmassemätarn, jag hadde 80 mm åk dit du köper filter köp ett filter med samma mått...

behöver du förlänga avståndet mellan lmm och filtret kan du ju köpa silikonslang med samma diameter + slangklämma...

tänk ochså på att köpa eller bygga en värmeavskiljare, dels för att stöta bort lite värma ifrån motorn och dels för att hålla filtret och mätarn på plats för om det ligger och skumpar runt är det risk att mätarn går i sönder (dom är tydligen rätt känsliga) och dessutom dyra..
Senast redigerat av dyGGz (29 november 2006)

Man lever bara en gång

SilverDevil
57 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
dyGGz skrev:
Monterade mitt igår, ta bort själva locket till originalfiltret mät diametern på luftmassemätarn, jag hadde 80 mm åk dit du köper filter köp ett filter med samma mått...

behöver du förlänga avståndet mellan lmm och filtret kan du ju köpa silikonslang med samma diameter + slangklämma...

tänk ochså på att köpa eller bygga en värmeavskiljare, dels för att stöta bort lite värma ifrån motorn och dels för att hålla filtret och mätarn på plats för om det ligger och skumpar runt är det risk att mätarn går i sönder (dom är tydligen rätt känsliga) och dessutom dyra..

Asså!! jag har inte min LLM runt om slangen. Min LLM är en rund typ stickkontakt. De finns en bild på http://www.hamsterpaj.net/traffa/profile.php?id=406034 kolla där..

30 november 2006
Köper man ett kit på BSR exempelvis så finns det instruktioner och även de delar som behövs. Löste sig med gamla adaptern + lite slangklämmor och så.

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

SilverDevil
57 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Ja men de har inte grejjor till toyota

Sök