Gör inget hål i slangen ta väck orginalburken från insugsslangen o sät på sportfiltret bara på samma ställe som burken satt på. men luftmassemätaren sitter imellan insug o filtret men den ska du ej flytta.
satte på ett öppet filter på Golfen för någon månad sedan.. Bilen gick skit bra i 3 dagar sedan rasade Luftmassemätarn Slutsats: HA INTE IN OLJADE FILTER I KOMPINATION MED LUFTMASSEMÄRARE!!!! oljan tar död på "Mät trådarna"
De är en toyota corolla E10 -96. jag har ingen bild på bilen uppe nu för de blev borttagna men du kan hålla ett öga för de ska bara godtjännas nu så e d uppe igen.. jag ska lägga ut en bild på hur de ser ut vid filtert.
Monterade mitt igår, ta bort själva locket till originalfiltret mät diametern på luftmassemätarn, jag hadde 80 mm åk dit du köper filter köp ett filter med samma mått...
behöver du förlänga avståndet mellan lmm och filtret kan du ju köpa silikonslang med samma diameter + slangklämma...
tänk ochså på att köpa eller bygga en värmeavskiljare, dels för att stöta bort lite värma ifrån motorn och dels för att hålla filtret och mätarn på plats för om det ligger och skumpar runt är det risk att mätarn går i sönder (dom är tydligen rätt känsliga) och dessutom dyra..
Monterade mitt igår, ta bort själva locket till originalfiltret mät diametern på luftmassemätarn, jag hadde 80 mm åk dit du köper filter köp ett filter med samma mått...
behöver du förlänga avståndet mellan lmm och filtret kan du ju köpa silikonslang med samma diameter + slangklämma...
tänk ochså på att köpa eller bygga en värmeavskiljare, dels för att stöta bort lite värma ifrån motorn och dels för att hålla filtret och mätarn på plats för om det ligger och skumpar runt är det risk att mätarn går i sönder (dom är tydligen rätt känsliga) och dessutom dyra..