4697
Sök

Hur ska tändkablarna sitta på fördelaren samt på motorn? 740GLE -85a

14 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
någon som vet eller som kan länka till nån sida där det finns info om hur tändkablarna ska sitta på fördelaren samt på motorn? fördelaren sitter fram!

326 Inlägg
11 december 2010
de är väl 4,3,1,2 om de är bak monterad fördelare. byt en i taget så blir de lättast smile

14 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
grindborg1 skrev:
de är väl 4,3,1,2 om de är bak monterad fördelare. byt en i taget så blir de lättast smile

aoo, men det är ju fördelaren fram på den här.. så är lite osäker på vilken ordning det ska vara...
är nyköpt bil och tändkablar o.s.v var inte monterat på den....

14 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
matteponken skrev:
Och 1-3-4-2 om det är fram va

okeej, men menar du på motorn nu eller på fördelaren?
och i förhållande till vad? om man står framför motorn, i vilken ordning från det hållet ska dom då sitta på motorn? och på fördelaren, hur ska dom sitta på den om man säjer man står framför bilen.?

326 Inlägg
11 december 2010
står du framför och ser 5 hål så börja med de närmast dej på höger sida de är nummer 1 sen fram till vänster så är de nummer 3 och bakom den är nummer 4 sen är de sista kvar som är nummer 2 smile och den i mitten till tändspole smile

326 Inlägg
11 december 2010
matteponken skrev:
Sitter det tändkablar på bilen över huvudtaget nu...
Siffrorna är vilken cylinder tändkabeln skall gå till (medurs)
1:Nollställ motor
2:Lyft fördelarlocket och kolla vilken tändkabel på fördelaren rotorn är närmast
3:Tändkabeln rotorn är närmast skall till cylinder 1
4:Sen är det bara följa tändföljden som skrivet ovan...

1 ans cylinder närmast kylaren...
Rätt??

så kan man oxå göra men tycker mitt sätt är lättast big_smile

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
404 Inlägg
11 december 2010
fördelaren roterar medurs har jag för mig. börja med kabel till cyl 1 vid anslutningen som stämmer med markering på fördelaren(jacket på kanten) sätt nästa kabel från fördelarlocket till cyl 3 och fortsätt sedan med nästa till cyl 4 oc sedan den sista till cyl 2.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

14 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
ska testa det här smile tackar:D

Sök