3273
Sök

KÖPRÅD! Volvo eller Vw

796 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
tja har ett dilemma ska köpa ny bil, en kombi då. Funderar emellan antingen en volvo v70 eller en vw passat. Men behöver lite övertygelse vad som är bäst. vill hellst att bilen inte ska dra alltför mycket soppa typ runt 0.8 milen. har mest hört att v70n är en strul bil men komforten antar jag är bättre än passaten. jaja vad har ni att säga? och erfarenheter ?! smile

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Mr_Aira
105 Inlägg
11 december 2010
Skulle köpt en v70 hellre än Passat.
vilken års mod är du inne på?
vw har mkt problem med framvagn å elfel.

Trucker
2 710 Inlägg
11 december 2010
Volvon är ngt törstigare (beroende på motor) och komforten är desamma i båda bilarna! Jag skulle valt Passaten smile

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
11 december 2010
Mr_Aira skrev:

Visst, beror ju självkalrt på årsm oxå. Den passat du har har haft framvagnproblem men detta är åtgärdat på nyare..

Beror som sagt på årsm!

Fart missbrukare

Mr_Aira
105 Inlägg
11 december 2010
BMWgrabben skrev:
Mr_Aira skrev:

Visst, beror ju självkalrt på årsm oxå. Den passat du har har haft framvagnproblem men detta är åtgärdat på nyare..

Beror som sagt på årsm!

jo jag vet, -02 kom den (bättre) framvagnen.

German Engineering
9 083 Inlägg
11 december 2010
Hade köpt en Passat, Volvon dricker mer soppa.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

796 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Mr_Aira skrev:

åsmodell 01 o framåt min budget ligger vid max 80 k. känns som passaten är en bättre bil än volvon men som sagt osäker.

jorgen72
11 december 2010
ronne skrev:
Mr_Aira skrev:

åsmodell 01 o framåt min budget ligger vid max 80 k. känns som passaten är en bättre bil än volvon men som sagt osäker.

Jag hade helt klart köpt en passat , jag har själv en golf4 som jag haft i snart 8 år o den har inte haft några problem med framvagnen eller några andra direkta fel o jag tror inte att det är några större problem med framvagnarna på passdat heller . Du kommer nog bli riktigt nöjd

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 december 2010
Jag hade nog valt en Volvo, det måste krävas att man går på kurs för att tillverka bilar med ett så tråkigt utförande som VW, det gäller än idag men framför allt den Passat som är aktuell för dig. V70 känns som en dyrare och lyxigare bil och har bättre komfort och troligen bättre säkerhet, är dock ingen problemfri modell men det är knappast Passat heller...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

796 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
nej jag håller med att den är lite tråkig, kanske får bli typ en v70 eller xc70?

Sök