2872
Sök

Carkings Projekttråd / Vårt arbete!

210 Inlägg
10 november 2010
Har väl inte skrivit någonstans att det var dåligt gjort...
Bara att Driftar_N inte hade sett alla bilder med plattor osv som han sa inte fanns och att man satt under huvudbågen!
Det var bilägarens färdigköpta rör som han ville ha uppsvetsat i bilen... gjort, och han blev nöjd!

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!

Team Carkings
2 300 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
Kunder??? Vem har nämnt kunder? Vi hjälpte en som frågade. Precis som DrDude skriver så sitter huvudbågen bakom föraren men över huvudhöjd vilket jag menade att den måste. Blev kanske missförstånd där. Och fästen gjordes men försök se det på bilderna =/ Halvburen vi byggde i Fiestan var av ordentligt tjocka rör som inte sviktar eller ger med sig vid krasch (även om buren mest byggdes för synes skull & pga att den var demonterbar säkert skulle paja ändå) till skillnad från billigt leksaksrör som tydligen FÖRETAG säljer till stackars fattiga bilbyggare & entusiaster och kallar folkraceburar! Detta är DÅLIGT & ännu sämre är det att ens kommentera något innan man tagit reda på fakta. Driftar_N, jag förstår varför du inte jobbar heltid med burar när du dömer andras byggen utan grunder smile

227 Inlägg
11 november 2010
DrDude skrev:
Driftar_N skrev:
CarbonLoader skrev:

Inget större fel mer än att två längder ska gå som ram på sidorna till krysset rollroll
Har du bilder på nåt du gjort?
Kolla gärna in min gamla Fiestas bur & säg om den också är fel isf lol

bygger man så försöker man väl ändå bygga "rätt" med iaf ordentlig fästplattor och intesom skräckexemplet där. Dessutom ska man sitta framför huvudbågen och inte under.
En bur är trots allt en säkerhetsgrej

En riktig besserwisser vi har här då!
Om du tittat noga så sitter föraren framför huvudbågen och inte under!
Rätt é det eftersom den inte é klassad för mer än till folkrace... (ej gata)
Billiga rör och sketet material men det var vad killen som hade bilen ville ha och framför allt hade råd med!
Om du vetat hälften bara....
Fästplattor finns vilket du inte ser på dessa bilder!
Och Ja, jag har läst SVENSKA BILSPORTFÖRBUNDET - Tekniska Regler (TR) - För Rally, Racing samt Rallycross...
Men det é tur Vi alla har Dig som jobbar halvtid och hjälper sådana som oss att bygga riktiga burar då ju!

ja det är tur det wink
Ser faktiskt inga fästplattor öht på baksträvorna eller rätare sagt där dom borde sättas. Bara ett rör som är svetsat direkt i fästet för ryggstödet?
Utifrån bilderna att dömma ser det ut som att delar av stolen är under eller bakom HB men säger du annat så måste jag ju tro på det.

210 Inlägg
17 december 2010
Tomten kom med en tidig julklapp till Guleböjen!

http://i45.photobucket.com/albums/f78/dr_dude/DSC00622.jpg

Köper skiten själv!

Team Carkings
2 300 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
Börjar det hända grejer med den gule nu??? wink
Ja så som du jobbar så borde du ju ha råd att köpa en Ferrari & byta motor på istället för den gule wink haha!
Ny toppackning....NAJS!
Får damma av motorn innan du fortsätter bara smile
När ska du ta ett nytt ryck? Säg till så kan vi ju hålla sällskap.

210 Inlägg
18 december 2010
Ja nu är det snart dags att slänga i denna också:

http://i45.photobucket.com/albums/f78/dr_dude/DSC00548-1.jpg

Därför som lite nya packningar m.m. inhandlades!

Köper skiten själv!

Sök