Hamilton skrev:
TBOC_Razor skrev:
Hamilton skrev:
En 30/30 på en Aero blir 40/40 dvs Aeron är redan 10mm lägre än övriga modeller som inte har sportchassi.
Mvh
Hamilton
Tvärtom blir det ju, Aeron är ju inte 10mm högre än standardchassit.
30/30 sänkning på en Aero blir ju i verkligheten bara 20/20 på en Aero eftersom den redan är 10mm lägre än standard och dom där 30/30 räknas ju ifrån standardchassit....
Om jag ställer en Linear med en 30 /30 brevid en Aero med 30/30 så motsvarar sänkningen på Aeron en 40/40 på Linera dvs Aeron blir 10mm lägre...
Att en 30/30 sats monterad på en Aero bara sänker den med 20 har jag svårt att tro då materialet omöjligen kan känna av vilken modell den blir monterad på.
Mvh
Hamilton
Nu tänker du ju alldeles galet.
En Linear och en Aero med samma 30/30 sänkningssats på blir lika låga.
Den reella sänkningen blir ju för Linear:en 30/30 medans Aerons sänkning bara blir 20/20 eftersom den redan var 10mm lägre från början.
Byter man både fjädrar och dämpare (dvs en komplett chassisats som tråden handlar om) så blir det ju såhär. Om man bara bytte fjädrarna så kan jag kanske tänka mig att en Aero skulle sänkas mer än en Linear eftersom Aerons dämpare är avsedda för lägre chassi.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P