3297
Sök

Fyra stycken nya BRA koaxial 5.25"

8 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
Jag har en 124 kupé (C124) med skithögtalare i. Jag vill ha bättre ljud för min egen skull. Jag vill inte göra någon åverkan på inredning så att det syns. Högtalarna i panelen fram och i hatthyllan bak ska veck. Originalgallren ska gå att få dit tycker jag.

DLS CA20
2 x 50 Watt RMS / 2 x 100 Watt peak
http://i-m.com.ua/pic/d/dls.ca20.jpg
Jag har ett DLS CA20 slutsteg att driva någonting med om jag vill. Någon baslåda vill jag inte ha i skuffen för att jag tycker att det tar för mycket plats och jag är mera ute efter ett någorlunda balanserat ljud. Spela ut rutorna en fredagskväll på stan är inte riktigt min grej. Jag spelar i princip endast hip-hop och R'n'b i bilen för mig själv.
Clarion DXZ385USB
* Peak: 50 watts x 4 channels
* RMS: 22 watts x 4 channels
http://www.woofersetc.com/images/products/6277.jpg

Det ska bli fyra stycken 5.25" runt om i bilen. Några kan drivas med steg om det är nödvändigt. Är det nödvändigt?
Nu undrar jag om Kicker KS5250 för 995:- på Mekonomen är BRA. Jag vill ha BRA högtalare. Finns det bättre koaxial runt 1000:- paret? Eller till och med kanske billigare?

Dra till med förslag på grymma 5.25 koax. Runt tusen paret tycker jag det är värt. Är det för snålt?

Yo, we blew through the door, I said it before
You asked for it, who want beef? well here’s war! - Rock from Heltah Skeltah

560 Inlägg
19 december 2010
Jag skulle valt Focal Access1 130CA1 eller om du kan tänka dig med lösa filter Dls 425 som är en helt underbar högtalare.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 december 2010
Lägg till lite och köpa Amega Q-Cox500 och driv iaf dom där fram med steget du har, då blir det kul i bilen! smile Men du säger att du vill ha balanserat ljud, spelar Hip-Hop/RnB och så vill du INTE baslåda!? Det får då inte jag att gå ihop.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

8 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Lägg till lite och köpa Amega Q-Cox500 och driv iaf dom där fram med steget du har, då blir det kul i bilen! smile Men du säger att du vill ha balanserat ljud, spelar Hip-Hop/RnB och så vill du INTE baslåda!? Det får då inte jag att gå ihop.

Nej visst låter det konstigt. Jag har provat med lite baslåda men vill inte fylla bagagen med en låda. Jag vill ha så bra högtalare som möjligt först och främst. De som sitter där är nått från jula och några andra sönderspelade koax bak. Om jag nu inte skulle vara nöjd med uppsättningen det blir så får det väl bli en bas-lösning någonstans men det avgör jag senare.

Och visst kan jag tänka mig separata filter. DLS 425? Ja det kanske inte är en dum idé. Passar ju då ihop med steget. Köra framsystemet på steget och bak på HU.

4 074 Inlägg
20 december 2010
supar_nollie skrev:
ChriZtoffer skrev:

Nej visst låter det konstigt. Jag har provat med lite baslåda men vill inte fylla bagagen med en låda. Jag vill ha så bra högtalare som möjligt först och främst. De som sitter där är nått från jula och några andra sönderspelade koax bak. Om jag nu inte skulle vara nöjd med uppsättningen det blir så får det väl bli en bas-lösning någonstans men det avgör jag senare.

Och visst kan jag tänka mig separata filter. DLS 425? Ja det kanske inte är en dum idé. Passar ju då ihop med steget. Köra framsystemet på steget och bak på HU.

dom här: http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=167

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 december 2010
Håller med Jimmy, Cristoffer och BJ....

Eller varför inte slå på storto gå på Focal K2 Power 130KRC?
http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=167
Har kitversionen 130KR och de låter mumma smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

8 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Japp nu blev det beställt. Det blev DLS 425 bland annat.

Dls UR5i kitsystem - 1499:-
Dls 425 Koaxial - 965:-

Har inte bestämt mig riktigt vad jag ska ha fram. Kan tänka mig att kitsystemet är trevligare att ha fram men är inte säker på att jag kan gömma diskanten på ett bra sätt. Min första tanke var först att sätta koaxialerna fram och kittet bak för jag har fått för mig att jag kan gömma diskanterna på ett bättre sätt där. Jag får se hur jag gör när jag får hem sakerna. Jag tror det hur som helst kommer bli kanonbra för mina krav och mitt otränade ljudöra.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 december 2010
Tveklöst kittet fram! Diskanterna går alltid att få dit snyggt på nåt ställe. Om du inte kan gömma dom så kan du ju sätta dom i små fina koppar (brukar följa med) och sätta ovanpå brädan i hörnen. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
21 december 2010
självklart så ska du ha UR kitet fram.. inget att ens tveka på.. diskanterna sätter du på A-stolparna. big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Ska jag se till att få dit kittet fram. Förstår ju att det blir bäst med det. Driva det dessutom med DLS steget jag har så blir det nog kanon. Problemet med de små diskanterna för mig är att jag tycker det är så himla fult med dem sittandes på panelen. Därför vill jag göra allt för att gömma dem. En smaksak bara. Jag jag kanske får blunda för hur jag tycker det ser ut och lyssna på ljudet i stället. Vi får helt enkelt se hur jag gör för att gömma dem.

Tack för alla tips.

Sök