Hej!
Har en Chrysler Sebring Coupé -95, 2.5 liters V6 med automatlåda.
När jag häromdagen körde lugnt i stan (cirka 50 km/h) så kände jag ett det plötsligt ryckte till i bilen, men det var inget täntkte jag på så jag körde vidare. Efter cirka 500 meter hörs det igen och plötsligt ser jag i backspegeln att det rinner ut massa olja från automatlådan, skit också!
Så jag kör med rinnande olja där bak i cirka 250 meter innan jag kan stanna bilen på en säker plats, sedan rinner det ut mer och mer tills det är helt tomt samt ryker lite.
Automatlådan fungerade/fungerar dock "jättebra" "ändå", men eftersom det rinner ut olja och "klonkar" lite där framme så kör jag självklart inte bilen.
Vad kan ha orsakat detta, är hela lådan kass eller kan det vara något annat? Rör? Packning? Tråg? Det hördes en lätt puff när olja började rinna ut, men man tycker ju att lådan inte borde fungerar om "det blev något allvarligt fel"?
Någon som kan rekommendera någon billig verkstad som kan "fixa" problemet i Jönköpings-trakten?
Det är samma låda som i Chrysler Stratus med automat.
Hoppas någon kan bringa lite klarhet i ämnet, är ej insatt i hur det fungerar, inte ännu i alla fall
Tack på förhand!
Mvh