3949
Sök

Tillsats till oljan för ventillyftarna, V70 99a en ventil som låter mkt mer än alla andra bara på tomgång.

Oturen själv
593 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Hejsan. är inte så haj på volvos 5or. Det är väl hydrauliska lyftare på på min 2.5T 99a ? Har elektroniskt gasspjäll etc, Vill veta vad tillsatsoljan heter som man kan slå i för att fräsha upp dem lite smile
Tror en av lyftarna låter en del ibland, De kommer ett tickande på tomgång som går med vavet i motorn, Dock låter det som det bara är en lyftare som låter.  Gasar ja till lite så försvinner de men står den på tomgång en stund kan de komma tebax.   Märkt de nu när det är minusgrader.. i sommras va de inga problem med något ljud.

Brum

888 Inlägg
23 december 2010
WYNNS Hydraulic Valve Lifter Concentrate.

Oturen själv
593 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
WYNNS Hydraulic Valve Lifter Concentrate.

Tack! smile God jul!

Brum

8 255 Inlägg
23 december 2010
Skippa alla såna där mirakelmedel. Det enda dem gör är att ta bort ett symptom på en lyftare som börja tröttna, men det gör ju inget åt grundproblemet. Dessutom så brukar tillsatser som ska få tyst på oljan göra oljan tjockare, vilket inte är någon höjdare vintertid. Ett byte till vettig olja kan lika gärna ta bort ljude.

Oturen själv
593 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Skippa alla såna där mirakelmedel. Det enda dem gör är att ta bort ett symptom på en lyftare som börja tröttna, men det gör ju inget åt grundproblemet. Dessutom så brukar tillsatser som ska få tyst på oljan göra oljan tjockare, vilket inte är någon höjdare vintertid. Ett byte till vettig olja kan lika gärna ta bort ljude.

Jo men jag har bestämt mig för att köra i omega 907 i 10 minuter för att sedan byta oljan. Tänkte inte slå på något som man kör med sen.. sånt är bara skit.

Brum

bäst
319 Inlägg
24 december 2010
lube gard fluse funkar. säljes av hellsten i kungsbacka.

3 235 Inlägg
24 december 2010
Annars är rvs-medel ett utmärkt alternativ, www.rvs.se

Sök