4322
Sök

Fryst inne i motorrumet, undar om man kan..

64 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Hej! det har alltså fryst inne i motorrummet på min 744 (B230A) alltså förgasarmotor och de kanske har fryst i förgasaren eftersom bilen inte startar nu. undrar om de går att sätta in en liten värme fläkt i motorrummet så de får tina upp där inne fast den står utomhus nu och huven är stängt. då jag inte har tillgång till ett varmt garage så hade jag en liten ideé om de skulle fungera att sätta in en värme fläkt så de får tina upp fast den står utomhus då och huven är stängd. mvh oskar

Försöker iaf
1 998 Inlägg
27 december 2010
Förgasaren frös en gång på min 142a. Då tog jag värmepistol och värmde förgasaren. Sen hällde jag i k-sprit och hade inte några mer problem efter de wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

64 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
hällde i en flaska k-sprit när jag tanke sist. de är bara en tanke att de kan vara förgasaren, men de brukar kanske vara den som fryser eller?

64 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Är de farligt att värma lite över hela motorrummet delar på motorn då alltså.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 december 2010
Symptomen e på ditt problem vilka???

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

429 Inlägg
28 december 2010
oggew skrev:
Är de farligt att värma lite över hela motorrummet delar på motorn då alltså.

Ingen fara, de blir ju ändå varmt när motorn är igång, så värm på du smile

3 650 Inlägg
28 december 2010
Tror inte din förgasare fryst faktiskt..den startar nog inte bara för att den är kall. Häll i lite bensin i förgasare och kör lite startgas så ska du se att den hoppar igång..

lr knacka lös "spjället lite lätt om det e den du menar.. för nån stor isklump lär du inte ha i fuggen
Senast redigerat av Kesler (28 december 2010)

Sök