Har kollat snittförbrukning nu 4ggr. Första gången nästan 1,9l/mil, sen 1,58, 1,75 och nu idag 2,2LITER/mil :S
Bilen har haft ryckig gång från växel 3 och uppåt på fullgas (nån enstaka gång på 2an, aldrig på 1an), ska jag upp i motorvägsfart får jag gasa väldigt lite annars börjar den kvävas i princip. Den kan poffa till lite från motorn också.
Igår startade inte bilen, jag körde startmotorn säkert 20min totalt men den tvärvägrade. Böt stift, och dom som satt i var kolsvarta. Då starta den direkt, men gick ändå dåligt, så jag köpte nya tändkablar. Så åkte jag ut och provkörde nyss, drog en sväng på 110väg och höll jämt gas, 2,2liter/mil tog den.. Hur fan kan den ta mer på motorväg än blandad körning? Har kollat olja, och luftfilter också, fräsha.
Den måste ju på något vänster få för mycket bensin? Hur och vad ska jag göra för att lösa detta. Är inget motorgeni. Den verkar inte ha felkodssökningssystem, är inte en 88b. Verkar inte läka från tanken heller för jag har inte sett någon pöl i snön

Den har jämn tomgång.