2894
Sök

S70 Larmdosa

31 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Hejsan gott folk!

Har ett litet problem med min bil märkte jag idag!
Problemet är den har stått i en carport hela vintern sedan början av december. Och idag skulle jag starta upp den och sätta i en batteriladdare då snön äntligen börjar försvinna här! Låste upp bilen med larmdosan och startade bilen. Allt gick jättebra och allt funkade fin fint! Men sen när jag stängde av bilen och skulle larma på igen med hjälp av larmdosan så gick det inte! Trodde det var batteriet och testade den andra larmdosan men inget resultat där heller! Så jag gick ner och köpte nytt batteri ifall de blivit kassa men nej inte det hjälpte heller! Kan öppna med nyckeln och starta bilen så den är inte larmad eller immobilezed heller! Kollade alla säkringar och de är hela!

Bilen är en S70 T5 av 98års modell.

Vad kan ha hänt? Finns det något vanligt fel eller blir det en svindyr lagning på volvo verkstad?

Tips från er som haft samma problem mottages gärna! Jag har inga fler ideér.

God fortsättning på det nya året!
MVH Conny

En snygg bil behöver inte vara snabb, men e fan så fin att titta på =)

Bilmekaniker
46 Inlägg
5 januari 2011
Hej ponny (: det verkar som om alla nyare volvo har problem med att räckvidden blir sämre på bilarna och i ditt fall kanske det har laggt av helt, det ska sitta en larmmottagera vid hastighetsmätaren under panelen som brukar spöka men en ny sådann verkar kostar från 1500 och upp, se om du kan få tag på en beg ocg prova med först så du e säker på att de e den för det verkar märkligt att den bara lägger av med en gång. Kraam

//Sandra

31 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Hej Sandra! smile
Hoppas allt e bra med dig/er!
Jo alltså jag vet vart mottagaren sitter och tänkte mest om där kanske vart något annat knep innan man ger sig på den! sad Ja tycker med det och alla säkringar var hela! sad

Nej batteriladdaren satte jag i efter jag testat och inte ens med laddaren funkar det så ström är där tillräckligt + bilen gick igång lätt! sad

Bilmekaniker
46 Inlägg
7 januari 2011
men om du har märkt att den börjat strula vid längre avstånd innan den gav upp så vet du ju va de e.
låter mest troligt iaf då de e ett vanligt problem på dom .. åk till skroten och plocka en ny men kolla med volvo så de inte e något konstigt man måste göra för att få den att funka med just ditt larm.
Kraaam (:

//Sandra

31 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
nej den har funkat klockrent innan! inga problem med avstånd o sånt! bara la av helt plötsligt! får väl testa en byta mottagaren sad

ha d fint! kramis

664 Inlägg
7 januari 2011
Jag hade ett likadant problem, prova dra ut säkringen och stoppa in den igen. Tror det var 5 eller 6:ans säkring. Då funkade det för mig.

Fast det hade du gjort såg jag.
Senast redigerat av Retepoj (7 januari 2011)

Sök