3004
Sök

Positionljus *4 på 740 -90-92

148 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
hoj hoj! har grunnat på detta länge nog nu (ett par timmar) o nu vill jag gärna ha lite goda råd om hur jag får en 2 polig lampa att funka i bromsljuset på min 740 gl/t 1990? skitsnyggt när alla 4lampor lyser (övre raden o nedre som positionsljus fast bromsljus där det är orginal) vill ju självklart had et så för har sett nåra 740 -90or som har det, 940 har jag väl sett en & annan oxå men fatttar inte hur man ska bära sig åt? är ju bara plattor man vrider i lampan i? så hur får jag ström, te pos där?
tack på förhand!

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

729 Inlägg
12 januari 2011
sno ström från någon annanlamphållare till lampan (+) sen lampan (-) i karossen:)

148 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
larsson740Gl skrev:
sno ström från någon annanlamphållare till lampan (+) sen lampan (-) i karossen:)

okej, men hur ska jag lägga kablarna direkt på polen på lampan eller hur menar du? minus lär väl gå ändå när den sitter i hållar te bromsljuset?

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

729 Inlägg
12 januari 2011
putte-740 skrev:
larsson740Gl skrev:

okej, men hur ska jag lägga kablarna direkt på polen på lampan eller hur menar du? minus lär väl gå ändå när den sitter i hållar te bromsljuset?

det är ju 2 poler sätt en av dom direkt på plus på varnlig baklampa sen sätter du andra polen på karossen bara du kan ju andvända den hållaren som där den lampan du ska koppla in sitter nu smile skulle kunnat måla upp ite enklare men har inte pasint på denna datan..

148 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
okej, så pluskabeln te baklyset menar du eller? helt blåst på el..

153 Inlägg
12 januari 2011
Tjabba! Ja ta plus från lamp sockeln från den som lyser till den som du vill ha lysende lol

729 Inlägg
12 januari 2011
putte-740 skrev:
okej, så pluskabeln te baklyset menar du eller? helt blåst på el..

gör som putte318 säger men du ska ju ha en till minus men det sätter du ju bara på något jord ställe finns vid baklampan på en skruv smile

Sök