Jo, som du säger ser allt original ut. Chipet har fortfarande original klistermärket med mjukvaru version på, det brukar man inte sätta tillbaka om man programmerat om chipet.
Man måste nämligen ta bort klisterlappen för att kunna radera chipet och sedan programmera om det.
Och man ser att själva chipet från början är ett originalchip eftersom BOSCH egna ommärkning av chipet är där, det är inte bosch som tillverkat chipet utan bara märkt om det med sitt bosch nr B57 xxx.
Visst kan dem satt tillbaka klisterlappen igen snyggt, efter att man raderat chipet och programmerat om det, men troligt är att den är original.
Sättet att ta reda på det är antingen att gå till någon som kan läsa ur chipet och kolla vad som sitter i. Eller att tex testa hur mycket den laddar eftersom det är framförallt laddtrycket man förändrar när man chippar dessa. Var många år sedan jag höll på med dessa, men har för mig att det sitter en cutoff i originalchipet som slår av om man når för högt laddtryck.
Är lite simplare än T5 där man kan kontrollera trycket bättre.
Mvh//
A.Fekzen
Senast redigerat av Fekzen (12 januari 2011)
A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.