Tryck_o_pys skrev:
(har säkert lakt tråden fel. isånafall kan en admin lägga det rätt?)
Tjo.
jag kan ta det från första början!
allt började med att jag skulle byta soppa pumpen och filter under bilen.
bytte detta. bilfan starta inte. rev ner pump o filter igen för att se om pumpfan inte gick riktigt. eller att något satt fel. men nej då. allt satt riktigt.
fick igång bilen en stund. backa ut ur det lånade garaget.
då dog den. kollade alla stiften och dom var blöta. borsta av dom o gjorde rent dom noga.
rev ut 1ans säkring till pumpen.
drog på starten en stund så cylindrarna blev tomma från bensin pga ganska mycket start på startmotorn.
kolla gnistan. var gnista på 1 stift. åkte o köpte nya NGK stift på tappen.
åkte hem montera dessa. och bilen gick riktigt igen. körde några mil för att köra väck alla bensinresten som kunde ligga kvar i motor o avgasystem och för att få den att gå riktigt.
och några dagar senare gick den jätte bra.
den gick bara bättre o bättre.
efter typ en vecka så började allt igen
misstände baktände o sköt osv.
åkte och köpte ny rotor o fördelare, montera detta. bil fan ville ändå inte gå eller starta riktigt.
köpte ny tempsensor. (den ovanför knacksensorn) då starta bilen snabbare än någonsin.
sen gick den bättre än sånsin också. några dagar senare började det igen. baktände o grejer hela tiden.
så fort man börjar gasa lite mer än att man håller hastigheten så går den ojämnt om man inte håller jämn hastighet.
nu dom senaste dagarna så har den gått jätte bra! tills igår.
kollade stifen igår. och dom var svarta. nästan sotiga. vad betyder det? förlite soppa?
vid kallstart så går den fint på tomgång,kanske lite hög men. låg runt 800-1000.
då gick den jätte bra. sedan började igen.
fattar fan inte vad det kan vara för fel asså!
Kolla på videon i länken. så ser ni hur den går när man gasar!
http://www.garaget.org/video/gfn9t3wj23zxLite info om motorn osv.
B230FT
orginal IC
Garret T25 oljekyld
orginalgrenrör, sedan raka rör, 3"
orginaltryckrör.
Orginalspridare.
Ladd 0,6 ca