Vet inte om jag ställer frågan i rätt tråd men jag gör det endå.
Är det någon som skulle kunna säga mig vad det är för skillnad mellan ett rattnav till 940 med airbag och ett vanligt rattnav utan airbag?
Det enda jag vet/tror är skillnaden är att man får med något slags motstånd till SRS lampan som kommer att lysa men är inte helt säker så svara mig ni som vet vad det är för skillnad på dom.
Skillnaden på "eftermarknadsnaven" är som sagt att airbagnaven kommer med motstånd till SRS-lampan. Det är oftast samma nav som till modellen utan Airbag.
Skillnaden på "eftermarknadsnaven" är som sagt att airbagnaven kommer med motstånd till SRS-lampan. Det är oftast samma nav som till modellen utan Airbag.
Skillnaden på "eftermarknadsnaven" är som sagt att airbagnaven kommer med motstånd till SRS-lampan. Det är oftast samma nav som till modellen utan Airbag.
Mvh. Fredrik
och är typ 200kr dyrare
Haha ja, men då är lampan släckt Besiktningen gillar inte tända SRS-lampor
De passar rakt av, du får dock byta den kontaktrullen bakom ratten till en vanlig "tutring" från en 940 utan airbag. Jag kör med vanligt 740-nav i min Airbag-940 med endast denna modifiering. SBP bryr sig inte ett skit om din SRS lampa förresten
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Srs lampor får lysa på besiktningen, finns inget krav på att dom ska vara släckta, däremot abs lampan grinar dom över, den ska tändas och sen slockna.
Det man får för dom där 200kr är en 10 ampers säkring med 2st 10cm sladdbitar pålödda med vanliga abiko kontakter andra änden som ska sättas i kontakterna där airbagen skulle ha kopplats in, kostar ca 10kr att fixa själv.
DDESIGN skrev:
manne_940 skrev:
DDESIGN skrev:
Skillnaden på "eftermarknadsnaven" är som sagt att airbagnaven kommer med motstånd till SRS-lampan. Det är oftast samma nav som till modellen utan Airbag.
Mvh. Fredrik
och är typ 200kr dyrare
Haha ja, men då är lampan släckt Besiktningen gillar inte tända SRS-lampor
Srs lampor får lysa på besiktningen, finns inget krav på att dom ska vara släckta, däremot abs lampan grinar dom över, den ska tändas och sen slockna.
Det man får för dom där 200kr är en 10 ampers säkring med 2st 10cm sladdbitar pålödda med vanliga abiko kontakter andra änden som ska sättas i kontakterna där airbagen skulle ha kopplats in, kostar ca 10kr att fixa själv.
DDESIGN skrev:
manne_940 skrev:
och är typ 200kr dyrare
Haha ja, men då är lampan släckt Besiktningen gillar inte tända SRS-lampor
Mycket möjligt Örebro-bes. gillade inte en lysande SRS-lampa iallafall =P
Srs lampor får lysa på besiktningen, finns inget krav på att dom ska vara släckta, däremot abs lampan grinar dom över, den ska tändas och sen slockna.
Det man får för dom där 200kr är en 10 ampers säkring med 2st 10cm sladdbitar pålödda med vanliga abiko kontakter andra änden som ska sättas i kontakterna där airbagen skulle ha kopplats in, kostar ca 10kr att fixa själv.
DDESIGN skrev:
Haha ja, men då är lampan släckt Besiktningen gillar inte tända SRS-lampor
Mycket möjligt Örebro-bes. gillade inte en lysande SRS-lampa iallafall =P
Srs lampor får lysa på besiktningen, finns inget krav på att dom ska vara släckta, däremot abs lampan grinar dom över, den ska tändas och sen slockna.
Det man får för dom där 200kr är en 10 ampers säkring med 2st 10cm sladdbitar pålödda med vanliga abiko kontakter andra änden som ska sättas i kontakterna där airbagen skulle ha kopplats in, kostar ca 10kr att fixa själv.
Mycket möjligt Örebro-bes. gillade inte en lysande SRS-lampa iallafall =P
Skillnaden på "eftermarknadsnaven" är som sagt att airbagnaven kommer med motstånd till SRS-lampan. Det är oftast samma nav som till modellen utan Airbag.
Mvh. Fredrik
och är typ 200kr dyrare
Haha ja, men då är lampan släckt Besiktningen gillar inte tända SRS-lampor
Jag har bara tagit ur SRS lampan så är den inte tänd mer.