3321
Sök

Hur tänker folk som säljer först och tar betalt sen?

461 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Satt just och läste en tråd om en kille som sålt sin bil till en kille och blivit lovad pengarna några dar senare men sen blivit blåst på den.
Även sett flertallet andra trådar om folk som sålt bilar som dom skulle få betallt efter att bilen var skriven på köparen, eller att dom fick handpening först och skrev över bilen och skulle få resten sen, eller att folk betallat för en bil innan dom sett den, eller att dom låter en totall främling provköra bilen helt själv då han lämnat sin ford fiesta 1.1 från 81 som han inte ens ägde sj?

Hur tänker man då eller? tror folk att alla här i världen är så snälla eller vadå?

När jag säljer bilar låter jag aldrig köparen provköra bilen själv, han får aldrig nyckeln förens jag sitter i bilen, skulle aldrig skriva på papper innan jag fått betallt eller betalla för en bil jag inte provkört oavsett vad det står i annonsen på blocket.

Så skulle va skoj att folk här på garaget tänker när ni säljer/köper bilar? Är ni så godtrogna?

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

2 594 Inlägg
27 januari 2011
godtrogna ja. har skjälv gjort samma sak som tur va gick det bra och kommer alldrig göra om det va rätt mycket pengar neutral man fick sig en tankeställare

German Engineering
9 083 Inlägg
27 januari 2011
Man tänker inte alls, finns en grundregel som alla borde känna till: Inga pengar, ingen bil. Men det är väl kanske inte så självklart för alla.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Tomten
1 065 Inlägg
27 januari 2011
folk är godtrogna.
Låter det för bra för att vara sant så är det oftast så.

Grundregeln som CarpeDiem skrev är för mig rätt klar men inte för alla.
Se personerna på lyxfällan! Inge pengar så kan man inte handla fick man ju lära sig rätt tidigt i livet.

3 182 Inlägg
27 januari 2011
När jag säljer en bil spelar ingen roll vad det är för bil eller pris på den så pengarna ska jag se innan samt körkort finns inte det så så kan köparen glömma allt, följer alltid med när köparen vill provköra vill han ha med någon så är det max en resten kan dra, bilnyckel lämnas när jag sitter i bilen. har då aldrig träffat på en ärlig köparen det finns alltid nån baktanke när dom är fler än 2st. samt att jag möts alltid upp på min hemmaplan på den plats jag bestämmer om inte det duger så finns det alltid fler så är intresserade.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 januari 2011
är för godtrogen när jag köper nått men  säljer så ska pengarna finnas

Muttley
27 januari 2011
De jag sålt till har ofta kommit i dyrare bilar och parkerat bilen utanför. Då får de provköra själva för då vill de oftast ha sin bil igen.

Men hade de kommit gående eller i nån rutten bil utan regnr så hade jag hängt med.

461 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
godtrogna ja. har skjälv gjort samma sak som tur va gick det bra och kommer alldrig göra om det va rätt mycket pengar neutral man fick sig en tankeställare

Skönt att det löste sig då, så hur gick det till för dig då? antar du inte gör samma sak igen;)

CarpeDiem skrev:
Man tänker inte alls, finns en grundregel som alla borde känna till: Inga pengar, ingen bil. Men det är väl kanske inte så självklart för alla.

Ne kanske inte, men det är ju en bra regel kan man säga.

tkd_rille skrev:
De jag sålt till har ofta kommit i dyrare bilar och parkerat bilen utanför. Då får de provköra själva för då vill de oftast ha sin bil igen.

Men hade de kommit gående eller i nån rutten bil utan regnr så hade jag hängt med.

Ja om bilen dom kommer i är mer värd kan man ju låta dom köra själva så sätt, fast är ju en fördel om det är deras bil;)

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

Muttley
28 januari 2011
M.Persson skrev:
ghost_boy83 skrev:

Skönt att det löste sig då, så hur gick det till för dig då? antar du inte gör samma sak igen;)

CarpeDiem skrev:

Ne kanske inte, men det är ju en bra regel kan man säga.

tkd_rille skrev:

Ja om bilen dom kommer i är mer värd kan man ju låta dom köra själva så sätt, fast är ju en fördel om det är deras bil;)

Ja de kvittar här =9. jag har inte så dyra bilar så de är värt för de att stjäla dem smile

Sök