Men effekt finns att ut vinna om man tillför mer när man etanol konverterar en sugis som portning planing högkomps kolvar extraktor riktigt avgas mkt luft kanske seperata gasspjäll! Jag etanol konverterad min 740 snik alla snik med btr andra spridare å grejer men gjorde mkt mer med motorn gick hur bra som helst så etanol gör skillnad
Jag gjorde alla modd under tiden jag körde bensin sen så byte jag te etanol å de va en riktigt stor skillnad Men som sakt utan modds så gör de inte så mkt nytta men vet om folk som "Bara" har bytt avgassystem extraktor öppet filter med riktig avskärmning å gott om kall luft samt btr å en mapp å fått styvt 25-40 hk mer i motorn dock så ingen mega stor skillnad med de va ju skillnad i acceleration å i toppen så nytta gör saker å ting allt beror på hur man gör det och hur man räknar på allt
Men bara etanol gör ingen större skillnad utan man måste ju anpassa resten för att ha nytta av skillnaderna mellan etanol vs blyfritt
Men det hade gjort ganska så stor skillnad med dina mods även om du kört på bensin sen eller hur
Det gör stor skillnad att byta till etanol, även med sugis, klart att det hjälper höja tändningen och även montera större blås och evt döda katten. Kör med en 900I-92, 2,1 l motor, som drar strax över litern vintertid, har ändrat utväxlingen så den går lugnt och fint. Segdraget blir HELT annorlunda med spriten; går att köra ner till 35 kmt i 5'an. Du kan starta i 2'an och växla rätt till 5'an med etanol i tanken.